האישה נרצחה - ואיש לא הורשע בגרימת מותה: בית המשפט המחוזי בלוד אישר היום (שלישי) את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם בעלה לשעבר, בעלה, אחיהם וקרובי משפחה נוספים של בוסיינה אבו גאנם, שנורתה למוות לפני כשנתיים, בעת שישבה ברכבה ברמלה, ככל הנראה על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה". בתחילה הואשמו הגרוש והבעל ברצח אבו גאנם, אולם בשל קשיים ראייתיים החליטו בפרקליטות מחוז מרכז, שהגישו את כתב האישום החמור, לחזור בהם מעבירת הרצח.



היום הורשע הגרוש בעבירות של נשיאת נשק בצוותא וקשירת קשר לפשע ונדון לשבע שנות מאסר. בעלה הורשע בנשיאת נשק בצוותא וקשירת קשר לפשע ונדון ל-6.5 שנות מאסר ואחיו הורשע בעבירה של קשירת קשר לביצוע עוון ושיבוש מהלכי משפט. הוא נדון למאסר באורך תקופת מעצרו בתיק זה. לפיכך, שוחרר היום ממעצרו. מדובר באכזבה לפרקליטות ולמשטרה, בתיק שהושקע בו רבות, בשל קשיים באיסוף ראיות במגזר הערבי.



השופטים שאישרו את ההסדר, ציינו לטובה את הפרקליטות, אשר "פעלה לפי חובתה לבחון את הראיות בשלבים השונים של ההליך. בסופו של יום, למרות התוצאה הקשה של מותה הטרגי של בחורה צעירה, נראה לנו שההסדר אליו הגיעו הצדדים הנו התוצאה המהווה איזון בין הסיכויים והסיכונים בתיק זה".



תיק מורכב מבחינה ראייתית



מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "מדובר בתיק מורכב ראייתית בו השקיעו הפרקליטות ומשטרת ישראל משאבים עצומים וטיפלו בו ברגישות רבה. במהלך ניהול התיק אירעו מספר התפתחויות ראייתיות אשר לאורן, לצד הערת בית משפט, נערכה בחינה מחודשת של סיכויי ההרשעה בתיק. בהתאם למדיניות הפרקליטות לבצע בחינה מתמדת של עמדותיה בכל שלבי ההליך, סברה הפרקליטות כי תתקשה להוכיח את עבירת הרצח מעבר לכל ספק סביר, כנדרש במשפט הפלילי. בית המשפט המחוזי אישר היום את הסדר הטיעון והרשיע את הנאשמים, על פי הודאתם, בעבירות של קשירת קשר לרצח, עבירות נשק ועבירות נוספות".



כזכור, אבו גאנם נרצחה במוצאי שבת באוקטובר 2015. בערב המקרה ביקרה באירוע חתונה של המשפחה, לאחר מכן הלכה לבית החולים לביקור, ומשם נסעה למתחם המשפחתי לאסוף קרובת משפחה. כאשר הגיעה עם רכבה לרחוב האשל הופיע רכב ובו ארבע דמויות. אדם אחד ירה בה מספר כדורים בפלג גופה העליון ופצע אותה אנושות. מותה של אבו גאנם נקבע בבית החולים אסף הרופא.