היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הורה הערב (רביעי) למשטרה לבדוק את פרשת הצוללות, זאת בעקבות מידע חדש שהתקבל. ההחלטה התקבלה לאחר דיון שקיים מנדלבליט בהשתתפות פרקליט המדינה וגורמים נוספים במשרד המשפטים, וכן בהשתתפות ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ניצב מני יצחקי.



ניצב יצחקי הציג בפני היועץ, פרקליט המדינה ובכירים נוספים במשרד המשפטים, מידע חדש שהגיע אודות מעורבותו לכאורה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעסקה לרכישת שלוש צוללות מקונצרן "טיסנקרופ" הגרמני, בתיווכו של מקורבו, עורך הדין דוד שמרון. מדובר במידע שהתקבל במשטרה לראשונה אתמול והליך בדיקתו מחייב התערבות משטרתית, ככל הנראה, בין היתר, בשל מעמדם של הגורמים שמהם יש לגבות עדות, על מנת לבדוק את נכונות המידע.



בשלב זה, לא מכנים בצמרת אכיפת החוק את ההליך "חקירה פלילי", כי אם "בדיקה" – הליך השמור בדרך כלל לנבחרי ציבור. על פי הנחיית היועץ, משמשת הבדיקה "כלי עזר לצורך קבלת החלטה אם לפתוח בחקירה". יש לזכור כי הליך בדיקה בענייני ראש הממשלה מתקיים בצמרת משרד המשפטים ובמשטרה מזה כמעט שנה, מאז שהכריז עליה היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, ב-31 בדצמבר 2015. בדיקה זו לא הבשילה לחקירה, או להחלטה לגנוז אותה, עד היום.



בתגובה להחלטה אמר עו"ד שמרון, כי הוא "מברך על החלטת היועץ המשפטי לפתוח בבדיקה. אני סמוך ובטוח, כי לאחר שהדברים יבדקו יתברר אחת ולתמיד שלא נפל כל דופי בפעולותי ושהכל נעשה בהתאם לדין ולהסדר ניגוד העניינים. מובן מאליו שאני אשתף פעולה עם גורמי הבדיקה ככל שאדרש".



לפני שלושה ימים העריך מנדלבליט שאין בפרשה חשד לפלילים אולם הורה להמשיך בבדיקת החשד לניגוד עניינים של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהובלת המשנה ליועמ"ש דינה זילבר.



באותה הודעה מלפני שלושה ימים, הודיע היועמ"ש כי עדיין אין מקום לפתיחת בדיקה משטרתית.



אמש חשף פרשן ערוץ 10, רביב דרוקר,  התכתבות שקרתה, לכאורה, בין היועץ המשפטי של משרד הביטחון עו"ד אחז בן ארי, למנכ"ל המשרד דאז דן הראל, שממנה עולה כי עורך הדין שמרון פנה אל בן ארי, על מנת שהקונצרן טיסנקרופ, אותו ייצג, אכן יקבל את המכרז הגדול לכלי השיט אותן חיפשו בישראל על מנת שיגנו על אסדת הגז. על פי דרוקר, מייל שנשלח ב-22.3.14 ב-16:00 אחר הצהריים, מציג את הפנייה של עורך דינו של ראש הממשלה ליועץ של משרד הביטחון. אם אכן מדובר בעובדות, מדובר על מהלך שנעשה בניגוד להצהרתו, שהוא לא שוחח עם גורם בכיר של הממשל בישראל.



המשטרה בודקת. עו"S דוד שמרון. צילום: בן קלמר, פלאש 90
המשטרה בודקת. עו"S דוד שמרון. צילום: בן קלמר, פלאש 90



במייל ששלח עורך הדין בן ארי למנכ"ל הראל, נכתב: "חוץ מזה שקיבלתי עותק של פניית ראש מל"ל אליך (אז יוסי כהן), התקשר אליי עו"ד דוד שימרון, שמייצג את קונסורציום טיסנקרופ, וביקש לדעת האם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על ידי ראש הממשלה"



שמרון עצמו אמר בתגובה לכתבה: "לא אמרתי לעו"ד אחז בן ארי דבר על ראש הממשלה. גם לא ידעתי דבר על בקשת ראש הממשלה שעליה אני למד רק עכשיו בתקשורת, ועל חיבור הדברים ע"י בן ארי. הפירוש היחיד שיש למייל זה, אם הציטוט אכן נכון, הוא שאחז בן ארי ידע על בקשת ראש הממשלה, שעליה לא היה לי שמץ של מושג. לא היה לי שמץ של מושג על מעורבות ראש הממשלה בעניין הספינות, כל פירוש אחר אינו מתחבר לאמת..