כתב אישום שהוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים חושף מסכת של מעשים מגונים שביצע לכאורה צעיר בן 21 בנער בן 13, אותו פגש בבית הכנסת. על פי כתב האישום, הנאשם הגיע מספר פעמים לבית הכנסת בו התפלל הקטין. לאחר שהבחין בקטין, קרא לו הנאשם לעלות לרכבו ונסע עמו למקומות שונים בירושלים, שם ביצע בו את המעשים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, פגש הנאשם שלמה רוטמן, תושב העיר, את הנער, שהגיע על אופניו לבית הכנסת. רוטמן הבחין כי הנער עצוב. הוא הציע לו להתלוות אליו לסיבוב ברכבו, "כי הוא אוהב לשמח אנשים". במהלך הנסיעה, סיפר הנאשם לנער על חתונות ואיך נולדים ילדים, ובשלב מסוים הוא עצר את רכבו בצד הכביש, שם הראה לו סרטון פורנוגרפי.



לאחר מכן, ביצע בנער מעשה מגונה, לאחריו הודה לקטין ונישק אותו בלחיו באומרו "מאוד שמחת אותי, אתה ילד מאוד טוב, אני אוהב אותך". לפני שהקטין ירד מהרכב, איים עליו רוטמן באומרו "אם אתה מספר מה שאנחנו עשינו, לא יהיה כדאי לא לך ולא לי. תיזהר". יומיים לאחר מכן, שוב פגש רוטמן בנער והציע לו נסיעה ברכב.



"מה אכפת לך לעשות טוב ליהודי?"



רוטמן עצר את הרכב בצד הדרך וביקש מהנער שיגע בו. כדי לשכנעו, אמר לו: "מה אכפת לך לעשות טוב ליהודי?". כחודש ימים לאחר מכן, חזר רוטמן על המעשים. כעבור חודש נוסף, פגש רוטמן בנער בבית הכנסת במהלך אירוע שמחת בית השואבה. הוא הציע לו להתלוות לרכבו והנער נענה. ברכב נגע רוטמן באיברים מוצנעים בגופו של הנער.



בנוסף, נטען בכתב האישום כי באותה התקופה שוחח רוטמן עם הנער בטלפון, שיחות בעלות תוכן מיני. "במעשיו אלה, ביצע הנאשם שני מעשים מגונים באדם שטרם מלאו לו שש עשרה שנים בלא הסכמתו החופשית", נכתב בכתב האישום.