המדינה ממשיכה לדבוק במתווה עמונה: בתגובה לעתירה שביקשה לעצור את מימוש מתווה מאחז עמונה, טוענת המדינה כי יש לדחותה, מכיוון שלא נמצאו חלופות לפינוי המאחז בדרכי שלום וכן משום שלהגדרתה, מדובר ב"אירוע נפיץ בעל השלכות ביטחוניות". מחר (שלישי) אמורים שופטי בג"ץ להכריע בעתירה, שהגיש ארגון "יש דין". בעתירה נטען כי גם האדמות שאליהן אמורים התושבים להתפנות על פי המתווה, שייכות לפלסטינים.



בתגובת המדינה לעתירה, שהוגשה באמצעות מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נכתב כי השיקולים לעמדתה הן "בנסיבות המיוחדות של העניין שלפנינו, כאשר מטרת המתווה הינה שמירה על הסדר והביטחון, בהתבסס על חוות דעת גורמי הביטחון ובהינתן שלא נמצאו חלופות אחרות על בסיסן ניתן היה להגיע לפינוי מוסכם ובדרכי שלום, כך שלא יהיה בו כדי להפר את הסדר הציבורי באזור".



עוד נכתב כי "פינויה של עמונה נושא מאפיינים מיוחדים. מדובר באירוע נפיץ בעל השלכות ביטחוניות החורגות מזירת הפינוי עצמה. לפיכך, עמדת המפקד הצבאי והדרג המדיני, השעונה על חוות דעת גורמי הביטחון, היא שקיים אינטרס ביטחוני רב משקל בהשגת פתרון שיאפשר פינוי בהסכמה של עמונה.



במצב דברים זה, ולאור העובדה כי עסקינן בפתרון זמני וקצר טווח, שמשכו גדור, המבטא מענה לצורך ציבורי משמעותי ביותר בדמות שמירה על הסדר והביטחון הציבוריים; המדינה סבורה כי הונחה התשתית הנדרשת לצורך חקיקתו של צו 1777. כל זאת, חרף העובדה שגלומה בו סטייה נקודתית וזמנית מההסדר הכללי שחל בעניין ניהול נכסים נטושים ומדיני התכנון והבנייה אשר חלים באזור".