בית המשפט העליון התיר היום (רביעי) לפרסם חלקים מפרוטוקול הדיונים במשפטו של ניסים חדד, שזוכה מביצוע מעשה סדום בפעוט בן שנה וחצי. הרכב השופטים, שהוא אותו ההרכב שזיכה את חדד, קיבל באופן חלקי את הערעור של עיתונאי חדשות 10, רביב דרוקר, על החלטת בית המשפט המחוזי, שקיים את ההליך בדלתיים סגורות, בשל העובדה כי הוא עסק בקורבן עבירת מין קטין.



על פי החלטת העליון, יוּתר פרסום פרוטוקול העדויות של מנהל האחזקה בבניין בו גר חדד וכן של שכנה, אשר ראו את חדד ביום בו מאוחר יותר נטען כי ביצע את המעשה, זאת בלא חשיפת שמם. השופטים אסרו על פרסום עדותה של אֵם הפעוט, וקבעו כי פרסום פרוטוקול עדות חדד יסויג בכך שלא יחשפו פרטים הפוגעים בפרטיותה של האֵם.



חדד הורשע בתחילה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בכך שאנס את תינוקה של בת זוגו, בעת שהיה עמו לבד בחדר הכושר בבניין בו התגורר בצפון תל אביב. הוא נידון ל-17 שנות מאסר. בתום ההליך, ביקשו בחדשות 10 להתיר את פרסומם של הפרוטוקול וההקלטות של כמה מן העדויות, לצורך כתבת תחקיר שתשודר במסגרת תוכנית "המקור".



בית המשפט דחה את הבקשה, בין היתר נוכח הפגיעה בפרטיותם של הקטין ואמו, החשש כי חשיפת העדויות תרתיע עדים פוטנציאליים מלמסור עדות חופשית, וכן החשש להשפעה על הליך הערעור שהגיש חדד לבית המשפט העליון.



 "נדחתה הבקשה לפרסום עדויות האם" 



אחרי שבית המשפט העליון זיכה את חדד, הגישה חדשות 10 לבית המשפט המחוזי בקשה נוספת להתיר את פרסום הפרוטוקול הכתוב וקלטות השמע המתעדות את העדויות של הנאשם, חוקרי המשטרה, ד"ר קונסטנטין זייצב אשר העיד מטעם המכון לרפואה משפטית, אמו של הפעוט, מנהל האחזקה והשכנה.



בית המשפט התיר לפרסם את הפרוטוקול הכתוב של עדויותיהם של הנאשם, חוקרי המשטרה וד"ר זייצב, בכפוף להסתרת כל פרט שיש בו להביא לזיהוי הקטין או בני משפחתו, אך דחה את הבקשה לפרסם את פרוטוקול עדויות האֵם, מנהל האחזקה והשכנה. כמו כן, בית המשפט דחה את הבקשה לפרסם את קלטות השמע המתעדות את העדויות המבוקשות כולן.



חדשות 10 והמדינה ערערו על ההחלטה, והיום קיבלו השופטים - סלים ג'ובראן, יצחק עמית ומני מזוז, אותו ההרכב שזיכה את חדד באופן חלקי, את שני הערעורים. "עקרון פומביות הדיון הוא עקרון חוקתי יסודי בשיטתנו", כתבו בהחלטתם. "ברם, כמו עקרונות יסוד חשובים אחרים, אינו עקרון מוחלט אלא יחסי".