עאמר עובייד, אב לארבעה בן 35, נהג ברכבו כשהוא שיכור, פסול לנהיגה, כאשר רישיון הנהיגה ורישיון הרכב פקעו ועקף פס הפרדה רצוף - וכל זאת כאשר ילדיו הקטנים ברכב ואינם חגורים, כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו לבית משפט השלום לתעבורה באילת. היום (חמישי) האריך בית המשפט את מעצרו של עובייד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "אם הוא לא ראה לנגד עיניו את שלושת ילדיו, שהם הדבר הכי קרוב לו, ואת ביטחונם האישי, כיצד בכלל ניתן לסמוך עליו שיקפיד על תנאי השחרור?" כתב השופט בהחלטתו.



כתב האישום, שהוגש נגד עובייד ביום שלישי, ב-29 בינואר, מתאר איך נהג עובייד ברכבו הפרטי בכביש  90, מכיוון צפון לדרום. הוא נעצר לאחר שחצה קו הפרדה רצוף. בדיקת ינשוף שנערכה לו העלתה ריכוז אלכוהול גבוה בגופו. עוד התגלה כי רישיונו נפסל ל-30 חודשים, בגין נהיגה קודמת בשכרות, אשר מצטרפת לעבירות תעבורה רבות בעברו. בבדיקת הרכב התגלה כי השמשה הקדמית הסדוקה, הצמיגים קרועים ומראות הרכב אינן תקינות. 
 
השוטרים הופתעו לגלות כי את כל העבירות הללו ביצע עובייד לכאורה, כאשר אשתו ושלושת ילדיו הקטנים, אחד מהם תינוק בן חצי שנה, ישובים ברכב, כשהם אינם חגורים. בחקירתו במשטרה הודה עובייד כי טרם עלייתו לרכב שתה כמות של 50 מ"ג של וודקה מסוג "אבסולוט". לגבי הנהיגה בפסילה טען כי לא ידע עליה, שכן לא התייצב לדיון שבו נגזרה עליו הפסילה.
 

"מעבר למסוכנות הנשקפת מן המשיב, שוכנעתי גם כי לא ניתן ליתן במשיב כל אמון", קבע השופט, תומר אורינוב, בהחלטתו להאריך את מעצרו של עובייד עד תום ההליכים. "אם בחר להפקיר את גורל ילדיו, כיצד אוכל לסמוך עליו שימלא אחר תנאי שחרור שאקבע?! השאלות הן רטוריות והתשובה היא ברורה". 
 
השופט הוסיף כי "בכבישי ישראל מתחוללת מלחמה של ממש ויום יום נהרגים ונפצעים אנשים רבים בתאונות דרכים. תאונות הדרכים מתרחשות כתוצאה מזלזול של נהגים בחוקי התעבורה ודוגמה מאלפת לזלזול שכזה, היא התנהלותו של המשיב שלפניי". 
 
לפניות לכתבת: [email protected]