ארבעה מבין הנאשמים בפרשת "לה פמיליה", ארגון שחלק ממנו אוהדי בית"ר ירושלים, הודו היום (ראשון) במסגרת הסדר טיעון, בעבירות חמורות והורשעו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מכתב האישום המתוקן הושמט סעיף של ניסיון רצח, אולם העבירות שבהן הורשעו עלולות לשלוח אותם למאסר ממושך. הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה על העונש ובפרקליטות מתכוונים לבקש מבית המשפט לגזור עליהם עונשי מאסר.



הנאשמים שהורשעו הם מתן שמעון, עומר גולן ויואב נחשון. לגבי קטין בן 17 קבע בית המשפט שביצע את העבירות והוא יורשע בכפוף לתזכיר של שירות המבחן, כפי שנהוג במקרים של קטינים. האישום הראשון מדבר על האירוע החמור ביותר בכתב האישום המסועף נגד קבוצת האוהדים האלימה. הוא אירע בשכונת פלורנטין בתל אביב, במסגרתו הכו הנאשמים אוהדי הפועל תל אביב בפטיש. הנאשמים הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע. גולן הורשע גם בחבלה בכוונה מחמירה.



האישום השני מכונה בכתב האישום אירוע "פלורנטין 2", שבו ניסו הנאשמים לשחזר את ה"הצלחה" של האירוע הראשון וארבו לאוהדי הפועל תל אביב, כדי לפגוע בהם. לגבי הקטין נקבע כי ביצע באירוע קשירת קשר לביצוע פשע ובניסיון לחבלה בכוונה מחמירה. האישום השלישי מדבר על אירוע שבו חלק מהנאשמים החליטו לארוב לאוהדי הפועל תל אביב, שם הם המתינו להסעה ברידינג בתל אביב למשחק כדורגל באצטדיון טדי. הנאשמים הגיעו למקום עם אלות ואבנים. האוהדים ברחו, למעט אוהד אחד שנפצע והם הכו אותו בכל חלקי גופו. מהכיס של הנפגע נפל כסף והקטין לקח אותו. גולן הורשע והקטין ביצע קשירת קשר לביצוע פשע ותקיפה בנסיבות מחמירות. בנוסף נקבע כי הקטין ביצע שוד.



האישום הרביעי נקרא "כדורגל חופים 1". מדובר בקשירת קשר לתקוף את אוהדי מכבי חיפה ולגנוב מהם ציוד. שמעון ונחשון תקפו יחד עם אחרים את האוהדים והורשעו בתקיפה לשם גניבה בצוותא וקשירת קשר לביצוע פשע.



אישום חמש הוא "כדורגל חופים 2". באירוע חברי הקומץ של לה פמיליה ביקשו לשחזר את תקיפת אוהדי מכבי חיפה והגיעו למתחם כדורגל חופים בנתניה עם בקבוקי זכוכית. שכשעבר רכב שחשדו כי בו נמצאים אוהדי הקבוצה, הם זרקו לעברו בקבוקים, אבנים ומקלות. באישום זה הורשעו בקשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וחבלה במזיד.


חבר לה פמיליה. צילום: אבשלום ששוני
חבר לה פמיליה. צילום: אבשלום ששוני