בשבוע שעבר מלאה שנה להודעת הדרמטית של המשטרה, לפיה נמצאה תשתית ראייתית לעבירות פליליות מצד שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, יחד עם נאשמים נוספים, בחשד לביצוע עבירות של קבלת דבר ומרמה ומרמה והפרת אמונים בשלושה תיקים ב"פרשת המעונות" ובפרקליטות טרם קיבלו החלטה האם להעמיד את החשודים לדין. שנה שלמה היא משך הזמן שתיק פשוט יחסית, עם ראיות והמלצה ברורה של המשטרה, נמצא על שולחנם של מקבלי ההחלטות – ואין החלטות.



היום (ראשון) פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא נקרא להכריע בהקדם האפשרי בתיקים. בתנועה אף הביעו חשש שהימשכות ההליך יביא לסגירת התיקים. "חרף חלוף הזמן הרב וחרף העלויות הכבדות שספגה המדינה לכאורה בשל מעשי החשודים, טרם נתקבלה החלטה סופית בארבע פרשות אלו", נכתב בפנייה.



התנועה מציינת כי "העובדה שתיקים כה פשוטים יחסית 'נגררים' זמן כה רב, איננה נתפשת בציבור כמוצדקת, ועלולה אף להעלות תהיות באשר להשפעה שיש למעורבותה של גב' נתניהו על התמשכות ההליכים. במידה מסוימת של צדק, חושש הציבור שמא התמשכות ההליכים תביא עימה סגירת התיקים, בטענות מטענות שונות, על אף קיומן לכאורה של ראיות מוצקות, כשם שארע בעניינו של מר אביגדור ליברמן על ידי היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין".



"פרק זמן כה רב לקבלת החלטות בתיק שנתפס בעיני הציבור כפשוט יחסית, במיוחד עת עסקינן באישי ציבור כה בכירים וברי השפעה, לרוב אינו מנבא טובות".



נתניהו חשודה בשלוש פרשות. האחת היא העסקה לכאורה של מטפלת סיעודית עבור אביה והשתת התשלום על מעון ראש הממשלה. שתי פרשות נוספות נוגעות לחשד, לפיו הזמינה נתניהו ארוחות ומבשלים למעון ראש הממשלה בניגוד לתקנון שירות המדינה, תוך דיווח על מספר סועדים גבוה יותר.



ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "בשנה החולפת בוצעו השלמות חקירה נרחבות אשר נערכו, בין היתר, גם בעת האחרונה, ואשר היו נחוצות על מנת לקבל החלטה בתיק. התיק נמצא בשלבי טיפול ובחינה מתקדמים בפרקליטות המדינה".