האם מתווה עבודתה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ייחשף לציבור כחלק מטענות לחופש המידע? את ההחלטה הזאת צפוי לקבל בחודש הקרוב בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר דן היום (חמישי) בעתירתו של העיתונאי בן כספית. השופט ארנון דראל צפוי להכריע בנושא, במידה והמלצתו לא תתקבל על ידי שני הצדדים. כזכור, ההחלטה עצמה אמורה לעסוק האם הגברת נתניהו עובדת ובאיזה היקף בשירות הפסיכולוגי בעיר. הן משפחת נתניהו והן עיריית ירושלים מתנגדות לחשיפת המידע, כשמנגד, עיתונאי "מעריב", באמצעות בא כוחו, עו"ד אלעד מן, מנסים לחשוף את המידע המוסתר.

בסיומו של הדיון, הציע השופט הן לנתניהו, והן לעיריית ירושלים, לפרסם את המידע, למרות שכתב בסוף הפרוטוקול כי אין בהצעתו משום הצבעה על פסק הדין הסופי שיינתן בתהליך. בעתירה מבקש כספית לחשוף את התקופות בהן שרה נתניהו לא הועסקה, וכמו כן, הוא מבקש לדעת מה היה תחת אחריותה, וכמה שעות היא היתה עושה.
 
עורך הדין אלעד מן אמר במהלך הדיון: "העתירה הזאת אינה קנטרנית, היא הוגשה כי לא היתה ברירה. האם זה אופטימלי לחשוב שעיריית ירושלים והשירות הפסיכולוגי בעירייה לא צריכות לשקול שתהיה ביקורת ציבורית? יכול להיות שיבוא יום והציבור ישבח את המשיבה על פעילותה הציבורית. לא מדובר במוסד שהוא סודי, אנשים יודעים, מגיעים לשירות הפסיכולוגי ויודעים אם היא מגיעה לשם. אנחנו רואים שאלות לגבי מה שמדווח ומה שמוצג בפועל. בעירייה היא הוצגה כעובדת זוטרה, אמירה בעייתית להגיד על פסיכולוגית מומחית". 

מטעמה של שרה נתניהו נמסר, כי "בן כספית מנהל במשך שנים מסע רדיפה והכפשות אובססיבי נגד ראש הממשלה ורעייתו. במסגרת זאת הוא מנסה הפעם לפגוע בצורה מרושעת בעבודתה של רעיית ראש הממשלה כפסיכולוגית חינוכית מומחית בשירות הציבורי. בבית המשפט מתבררת תביעת דיבה, שהגישה רעיית ראש הממשלה נגד כספית, בגין שקרים והכפשות שפרסם עליה".
 
עוד נאמר, כי "כספית ייחס לגברת נתניהו פיטורי עובד קשיש ומסור במעון ראש הממשלה, דבר שלא היה ולא נברא. העובד, מנשה קוזוקין ז״ל, העיד בבית המשפט שמעולם לא פוטר והמשיך לעבוד כרגיל במעון ראש הממשלה. שקריו של כספית וסיפוריו המצוצים מן האצבע - יוכחו בבית המשפט״.
עורך דינה של שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן, אמר: "האם בית המשפט מאמין למה שכתב עורך הדין מן (בא כוחו של בן כספית - מ.א). שום דבר ממה שטען לא היה אמת. העותר מחזיק באובססיה קשה מאוד ושנאה קשה למשפחת נתניהו. הוא לא רוצה שמר נתניהו יהיה ראש ממשלה. יש בינו ובין הגברת יריבות קשה. 

כאן שאל בית המשפט האם יש נכונות לחשיפת מידע במגבלות מסוימות, ועל כך השיב כהן כי: "בנסיבות שבהן עובדת הגברת נתניהו, זהו לא תפקיד שמחייב מסירת פרטים בכלל. חוסר תום הלב פה צריך להיות השיקול הגדול ביותר. יש סידורי ביטחון שבית המשפט חייב לשקול". בסופו של דבר הוחלט כי בתוך 30 יום יודיעו באי כוחה של נתניהו, ושל עיריית ירושלים, האם הם יהיו מוכנים לחשוף את המידע לציבור.