לאחר שהמדינה החליטה לערער על עונש 15 שנות המאסר שהוטל על בן גניש, אשר הורשע בהריגת יפתח גריידי ז"ל במהלך קטטה במועדון ברעננה בשנת 2014, אמרה היום (חמישי) אמו של האחרון, כוכי גריידי, בתכנית של איילה חסוןב-103FM כי "השופטים התנהגו ברמה סלחנית", ואף הוסיפה כי "כל מערכת המשפט לוקה בחסר ויש הרבה דברים שחייבים לתקן בה". לדבריה, "השופטים הפכו שוטרים לעבריינים ועבריינים לבני טובים".



"המשטרה בסך הכל רוצה לתפוס את הפושעים והפרקליטות רוצה להכניס אותם לכלא. כל המערכת עובדת בצורה נכונה, ובמערכת המשפט זה מתקלקל", קבעה גריידי.



לטענתה, לא ברור מדוע הוטל עונש כה קל על גניש: "אני מבטיחה לך שבבית המשפט יודעים מי עומד מולם. אני לא מבינה למה הם החליטו ככה, בעוד שבזמן המעצר גניש איים על סוהר. זה מתסכל. הוא ניסה להציל את העור שלו, כל ילד בגן יכול להגיד לך את זה. כל המערכת לוקה בחסר, שלוש שנים אנחנו זועקים את זה".



לדבריה, "אני מאוכזבת מכל ההתנהלות במשך השנים האלה, יש הרבה דברים שחייבים תיקון במערכת המשפט. אני לא חושבת שהם עושים את העבודה כמו שצריך, אחרת החברה שלנו הייתה יותר נקייה, לא היה פשע. אין פה שום גורם הרתעה כי אני רואה את התמונה כולה, לא רק את המקרה שלי". ביחס לערעור שבו ידון בית הדין העליון אמרה האם כי "אני לא יודעת אם יש סיכוי לשינוי העונש בעליון. אני תמיד אני באה באמונה, אבל בסוף אני מתאכזבת"



 


כזכור, בן גניש הואשם תחילה ברצח יפתח גריידי המנוח, במהלך קטטה בין שתי חבורות מחוץ למועדון ה"שש" ברעננה באפריל 2014. כתב האישום תוקן במסגרת הסדר טיעון, בהמלצת בית המשפט המחוזי ולאחר שהסתיימה שמיעת הראיות בתיק. המדינה עמדה על ההיבטים המחמירים במעשיו של גניש - ובפרט העובדה שלאחר שהופרדו הניצים הוא החליט להצטייד בכלי נשק קר, והיה נחוש בדעתו להשלים את תוכניתו למרות ניסיונות שנעשו לעוצרו, וביקשה לגזור עליו בגין שתי העבירות את עונש המקסימום הקבוע בצד עבירת ההריגה. כאמור, בית המשפט המחוזי גזר על גניש 15 שנות מאסר בפועל, בין היתר לאחר שקבע כי מניסוחו של כתב האישום המתוקן עולה זיקה סיבתית בין המהלומות שהוחלפו בין שתי החבורות מחוץ למועדון, לבין מעשיו של גניש.

"הוא יצא במצב רוח מעולה לשמוח לבלות וליהנות עם חברים", שחזרה האם, שתיארה כי "בלילה קיבלתי טלפון שבו אומרים לי שיפתח נדקר, ושעליי לרוץ מהר לבית חולים מאיר בכפר סבא. חשבנו שיש סיכוי, אבל הוא איבד הרבה דם. סכין בעובי של עשרים סנטים לא תשאיר אף בנאדם חי. זה אכזרי ברמה שאי אפשר להבין".