בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום ׁ(שני) את יהודה אסרף והרשיע את ינון ראובני, שהואשמו בהצתת כנסיית "הלחם והדגים" שבצפון ביולי 2015 ונעצרו לאחר חקירה של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשטרת ישראל. כתב האישום ייחס לראובני עבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי הציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר למעשים אחרים, ונגד אסרף עבירה של מתן אמצעים לביצוע פשע וקשירת קשר למעשים אחרים.



מכתב האישום שהוגש נגד השניים עולה כי הם תכננו לפרטי פרטים את הצתת הכנסייה, כאשר נטען בו גם במפורש כי ב-18 ביוני 2015 החל אירוע ההצתה בשעה 03:15, עת נכנסו המציתים למתחם הכנסייה בטבח'ה, אחד מהאתרים הקדושים לנצרות בתחומי מדינת ישראל. 



כנסיית הלחם והדגים. צילום: אריאל בשור
כנסיית הלחם והדגים. צילום: אריאל בשור



ינון ראובני, תושב אופקים, הורחק בעבר מספר פעמים מאזור יהודה ושומרון בצו מנהלי בשל פעילות אלימה נגד ערבים ורכושם. התארגנות שבה לקחו השניים חלק פעלה במסגרת תשתית אידאולוגית, אליה משתייכים מספר מצומצם של פעילים מקרב פעילי הגבעות. תשתית זו פועלת מאז 2013, מחזיקה באידאולוגיה קיצונית השואפת לשנות את סדרי המשטר, ולקרב את הגאולה במספר שלבי פעולה.



באירוע המדובר רוססה על הקיר בזירת ההצתה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" - ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה. כתוצאה מההצתה נפצעו קל משאיפת עשן שניים מעובדי המתחם ונזק כבד נגרם למבנה.