המדינה הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט העליון כי היא מקבלת את המלצת השופטים ומושכת את ערעורה על זיכויים של שלמה ניאמצ'יק, מרדכי חסין ואופיר ניאמצ'יק מרציחתו של אבי דוד ומעבירות נוספות. המדינה מדגישה בהודעתה שאין במשיכת הערעור על חזרה בה מטענה כזו או אחרת שהעלתה.



כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה את האחים ניאמצ'יק ומרדכי חסין וכן את יצחק זרבי מעבירות של רצח, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת נשק. על-פי כתב האישום, הנאשמים ואחרים קשרו קשר לרצוח את אבי דוד. במטרה להקשות על איתורם הם הצטיידו בארבעה טלפונים "מבצעיים", שאינם רשומים על איש, באופנוע גנוב ובאקדח גנוב. על-פי תוכנית הקשר, הם יזמו פגישה עם המנוח במסעדת "בשרים גריל ישראלי" בבת-ים, ומשהגיע למסעדה הגיח אחד הקושרים האחרים, כשברשותו אקדח, וירה בו למוות.



שלמה ניאמצ'יק זוכה מאישום נוסף של רצח, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת נשק, הנוגעים לרצח יצחק גפן. הנימוק לזיכויים היה שראיות התביעה אינן מספיקות להרשעתם בדין.



המדינה ערערה על הזיכויים, וטענה כי תיק זה מצדיק סטייה מהכלל בדבר אי-התערבות ערכאת הערעור בקביעות עובדתיות של הערכאה הדיונית, וזאת הן נוכח הטעות המשפטית של בית המשפט המחוזי באופן בחינת הראיות הנסיבתיות, והן בשל היעדר מובהק של יתרון לערכאה הדיונית בבחינת התשתית הראייתית במקרה זה.



במהלך הדיון בערעור המליצו השופטים למדינה למשוך את הערעור נוכח ההלכה המשפטית בדבר מתחם ההתערבות של ערכאת הערעור בערעורים מסוג זה, בהם המוקד הוא על קביעות עובדתיות של הערכאה הדיונית. המדינה התבקשה לשקול את ההמלצה ולהשיב עליה.



כאמור, היום הודיעה המדינה כי היא נעתרת להמלצת השופטים, אולם על מנת למנוע כל טענה בהליכים קשורים המתנהלים כיום בערכאות אחרות, התנתה המדינה את מחיקת הערעור מטעמה בכך שבהחלטת בית המשפט המורה על המחיקה יצוין כי "אין בהמלצת בית משפט זה למחוק את הערעור, או בקבלת ההמלצה על ידי המערערת, משום הכרעה, דחייה או חזרה - מפורשת, או משתמעת - של אף טענה מטענות המערערת שהוצגו במסגרת ערעור זה, וטענות המערערת - כולן, תישמרנה לה במלואן בכל הליך משפטי אחר המנוהל, או שיתנהל בעתיד, בפני כל ערכאה משפטית אחרת".