בג"ץ הורה היום (רביעי) על קיום דיון נוסף בסוגיה הנפיצה של פתיחת מרכולים ומתחמי בילוי בתל אביב בשבת. זאת לאחר שלפני שלושה חודשים שעיריית תל אביב תוכל להמשיך לאפשר פתיחת עסקים בשבת, בכפוף לקריטריונים שנקבעו בחוקי העזר העירוניים. המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, כתב בהחלטתו כי "ראויה השבת, שעל מעמדה בעולמה של יהדות אין צורך להכביר מלים, שעניינה יידון וילובן כשכלל העמדות לפני בית המשפט,


בוודאי נוכח השלכות הרוחב, פינה ויתד לאחרים".



בכך קיבל השופט הפורש את בקשת שר הפנים, אריה דרעי, בניגוד לעמדת המדינה. עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא הביע התנגדות לקיום הדיון הנוסף. השופט נימק את החלטתו גם בכך ש"בעלי מכולת קטנים, אל מול המרכולים ואפשרויות כוח האדם שלהם, מצויים בכל יישוב. הדיון הנוסף ניתן בזה, ואיני רואה מקום בשלב זה לקבוע, כי יחול רק על חלק אחד מפסק הדין נשוא הבקשה כהצעת היועץ המשפטי, בכל הכבוד. הדיון הנוסף יחול על פסק הדין כולו, וההרכב יכריע כמובן כטוב בעיניו".



באפריל קבע בג"ץ שעיריית תל אביב תוכל להמשיך לאפשר פתיחת עסקים בשבת, לאחר קרוב לארבע שנות מאבקים משפטיים ועימותים פוליטיים, כאשר "התפוח האדמה הלוהט" עובר בין שלושה שרי פנים. ההחלטה עוררה זעם בקרב החרדים. שר הפנים, אריה דרעי, הביע "צער על כך שבג"ץ הכריע בעניין פתיחת המרכולים בשבת ולא המתין להחלטה שהתקבלה בערב חג הפסח לפסילת חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב והיתה אמורה להתפרסם בימים הקרובים". הוא הוסיף: "תמוה שבג"ץ שהמתין שנים להחלטת שר הפנים, החליט לפרסם היום את החלטתו".
השר אמר: "החלטת בג"ץ להתיר פתיחת מרכולים בשבת היא פגיעה קשה בשבת קודש ובצביון העם היהודי. אני מתכוון להיפגש בקרוב עם ראש הממשלה ביחד עם חברי מאגודת ישראל, שרים וח״כים נוספים שהשבת חשובה להם, ולמחות בפניו על הפגיעה הקשה בסטטוס קוו בנושא השבת. ההחלטה היא הפרה של הסטטוס קוו, ואנו נפעל בכל האמצעים להחזיר אותו. לשבת אין מי שידאג לה ואעשה הכל כדי לדאוג לשמירת השבת".

בחודש שעבר פנתה המדינה לבג"ץ. בבקשה לקיים דיון נוסף בטענה ש"פסק הדין עומד בסתירה מוחלטת לכל פסיקה מקום המדינה ועד היום". "יש לקיים דיון נוסף עקב קשיותה, חשיבותה וחידושה של הסוגיה", הוסיפו. עוד טוענת המדינה בעתירתה כי "פסק הדין ניתן ללא עמדת השלטון המרכזי" והודיעה כי תגיש ביום ראשון הקרוב את עמדתו של שר הפנים בנושא.