כמה זמן ישב מיקי גנור בכלא, אם יסכים לשמש כעד מדינה בפרשת הצוללות? זאת כרגע המחלוקת העיקרית בין התביעה לבין גנור ונציגיו. במהלך המשא ומתן שנערך הצדדים לעסקת טיעון, עורכת הדין ליאת בן ארי שוויקי, המנהלת את המשא ומתן מטעם פרקליטות המדינה, מבקשת לגזור על גנור חמש שנות מאסר בפועל, אך נציגו של גנור, אלי זוהר, דורש כי במסגרת העסקה עונשו של גנור לא יעלה על שתי שנות מאסר בפועל, שמהן ועדת השחרורים תוכל לנכות שליש.



כמו כן נודע כי עוד קודם החתימה, כבר באמצע השבוע שעבר - משנתגבשו מרכיביו של ההסכם, מסר גנור עדות משוחררת ובה קשר לפרשה מעורבים נוספים ביניהם דמות פוליטית מרכזית מאותם ימים שאם וכאשר תיחתם העסקה יוכלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית לעשות שימוש באותה עדות ולזמן את המעורבים לחקירה. בכל מקרה הובטח כי העדות האמורה לא תשמש בשום אופן כנגד גנור והיא תיגנז על ידי המאשימה. 



ללא מכרז. צוללת חיל הים, צילום: דובר צה"ל
ללא מכרז. צוללת חיל הים, צילום: דובר צה"ל



שוחד לביטול מכרז



כזכור, גנור הוא החשוד העיקרי במה שמכונה ביחידה הארצית לחקירות הונאה כ"פרשה 3000", שעוסקת בחשד להטיית מכרזים בהתקשרות בין המספנה הגרמנית "טיסנקרופ" לבין חיל הים ברכישת צוללות וכלי שיט שנועדו לאבטח את אסדות הגז במזרח התיכון, ופורסמה לראשונה בעיתון מעריב. על פי החשד, גנור, נציגה של המספנה בארץ, העניק לבכירים בחיל הים שוחד על מנת שלא ייערך מכרז על רכישת כלי המלחמה והחוזה יועבר לחברה הגרמנית. 



לפני כשבוע נעצר גנור במסגרת הפרשה ועמו נעצרו מי שהיה אבריאל בר יוסף, מי שהיה מבכירי חיל הים ופרקליטו לשעבר של גנור, עו"ד דוד שמרון, החשודים גם הם במעורבות בפרשה. אתמול נודע כי גנור החליף את פרקליטו, נתי שמחוני, ונמצא במגעים מתקדמים לקראת הפיכתו לעד מדינה, מגעים שהמחלוקת העיקרית בהם היא, כאמור, תקופת מאסרו.