חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה דורשים כי אם אכן ייחתם הסכם עד מדינה עם מיקי גנור, המתווך בעסקת הצוללות עם המספנות הגרמניות, הוא ימסור להם מידע על עסקאות ביטחוניות נוספות הנגועות לכאורה בשחיתות, ושבהן לקחו חלק כמה דמויות המעורבות בעסקת הצוללות, וכן דמויות נוספות שצפויות להיחקר עליהן. בחדשות 10 צוטט אמש גורם אכיפה בכיר שטען כי המידע שצפוי גנור למסור לחוקרים אמור להבטיח לו חסינות מוחלטת מפני העמדה לדין. 

בתוך כך, התייצב אתמול האלוף במיל' עמוס גלעד, ראש האגף המדיני־ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר, במשרדי יאל"כ כדי למסור עדות פתוחה בפרשה. שמו של גלעד, כך נטען, עלה במסגרת החקירה הן על ידי אחד החשודים והן על ידי שניים מהעדים המרכזיים בפרשה, שניהם בעלי תפקידים לשעבר במשרד הביטחון. גלעד היה זה שבשנת  2013 התנגד, יחד שר הביטחון דאז, משה בוגי יעלון, למכירת הצוללות מגרמניה לצבא מצרים, וכי התנגדותם נדחתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווח, נתניהו היה מעורב במתן אישור לעסקה עוד בשנת 2011, כשיחד עם אהוד ברק, מי שכיהן אז כשר הביטחון, הבהירו לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי הם תומכים ברכישת הצוללות חרף התנגדות גורפת של הדרג המקצועי.
צפוי למסור עדות נוספת כבר ביום חמישי, ובמשטרה מקווים לסיים עד אז את הסכם עד המדינה עם גנור. במקרה שהסכם כזה אכן יקבל את אישורו של פרקליט המדינה, שי ניצן, יקיימו החוקרים מספר עימותים בין גנור לבין מעורבים אחרים בפרשה, לרבות דמויות חדשות שאמורות להיחקר ביאל"כ בימים הקרובים.

נודע כי המחלוקת המרכזית בין גנור ופרקליטו, עו"ד אלי זוהר לנציגת התביעה מפרקליטות מחוז תל אביב, עו"ד ליאת בן ארי־שווקי, המנהלת את המו"מ בתיאום מלא עם ניצן, מתייחסת לתקופת המאסר שתושת על גנור. כבר עכשיו במשטרה ובפרקליטות רואים במתווך כמי שאחראי לפרשת שחיתות מהחמורות בתולדות המדינה. בעוד שהפרקליטות מבקשת לגזור עליו חמש שנות מאסר בפועל, מסכים פרקליטו לסגור את העסקה תוך הסכמה על עונש שלא יהיה חמור משנתיים מאסר בפועל. כבר באמצע שבוע שעבר, משנתגבשו מרכיביו של ההסכם, מסר גנור עדות משוחררת ובה קשר לפרשה מעורבים נוספים, ביניהם דמות פוליטית מרכזית בתקופת המגעים על העסקה. לגנור הובטח שבכל מקרה העדות האמורה לא תשמש נגדו, וכי אם לא ישמש כעד מדינה היא תיגנז על ידי הפרקליטות.
 בנוגע למרום, נציין כי בתחילה העריכו גורמי החקירה כי יש נגדו ראיות מוצקות לחשדות בגין עבירות שוחד, וזאת אחרי שראו העברת כספים קבועה, כמעט מדי חודש, מחשבונו של גנור לחשבונו של מפקד חיל הים לשעבר. אלא שבחקירתו הכחיש מרום כי קיבל שוחד. לדבריו, הוא העניק שירותי יעוץ לחברות השונות שבבעלות גנור, בתמורה לתשלום כנגד חשבונית כחוק. 
בשלב זה המשטרה אינה קרובה לחתימה על הסכם עד מדינה עם חשודים נוספים בפרשה למרות השמועות על רצונו של אחד מהם להיות כזה, והללו ממשיכים לדבוק בגרסתם ולכפור בחשדות נגדם. עו"ד ציון אמיר, המייצג את  מרום, מסר: "ככל שמדובר במרשי, הרי שמדובר בקשקוש מקושקש מארץ הקשקושים. מה שעומד לצדו היא האמת, והאמת היא שהוא לא קיבל מעולם שוחד".
עו"ד יעל גרוסמן, פרקליטו של עו"ד רונן שמר, עוזרו של גנור, מסרה: "אם יש מגעים על הסכם עד מדינה, לא מדובר בלקוח שלי. חד־משמעית זה לא קשור אלינו".