האם השימוע הצפוי לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, יכול למנוע ממנה להגיע לבית המשפט עם כתב אישום. עו"ד ששי גז, מומחה לדין פלילי, התייחס היום (ראשון) לנושא בתכניתו של גבי גזית ברדיו 103FM. "אם ניגשים לשימוע בידיעה שאין אפשרות לנצח בו אז אני ממליץ להם לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולחשוף אותם רק במהלך העמידה לדין", אמר עו"ד גז.



 


"שימוע בעבר היה ניתן למיוחסים מיוחדים ולאנשי ציבור כך שלפני כתב האישום אפשרו לצלם את ליבת חומר הראיות, להתייצב לפרקליטות ולטעון מדוע לא צריך להיות מוגש כתב אישום", מסביר עו"ד גז, "באותה תקופה הייתה ביקורת קשה נגד החוק והוא שונה, כיום הוא רלוונטי בנוגע לכל עבירה המוגדרת כפשע ומעלה בתנאי שאותו אדם אינו נמצא במעצר. בשימוע אתה מנסה לשכנע ולעצור את כתב האישום והיו מקרים שאכן הצליחו". 

"לעיתים בשימוע אדם מגיע עם פרטים שלא הוצגו קודם לכן ומפתיע את בית המשפט", מוסיף, "אני מנחה עורכי דין שאני מרצה בפניהם שאם הם ניגשים לשימוע בידיעה שאין להם אפשרות לנצח בו אז אני ממליץ להם לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולחשוף אותם רק במהלך העמידה לדין. קורה שאנחנו משאירים קלפים קרובים לחזה ליתר ביטחון שיסייעו לנו במהלך המשפט, אם יש סיכוי שהשימוע יסייע להינצל מהמשפט אז שווה לחשוף את הקלפים הללו".

עריכה: איתמר זיגלמן