בית הדין הצבאי בכלא עופר גזר היום (שני) שני מאסרי עולם על המחבל זיאד עווד בגין רצח ניצב משנה ברוך מזרחי ז"ל בפיגוע ליד קרית ארבע בערב פסח 2014. על עווד, משוחרר עסקת שליט, הושתו עוד 16 שנות מאסר בגין תקופת מאסר קודמת. בנוסף, בית הדין פסק פיצויים על סך 250 אלף שקלים. גם בנו של עווד, עז א-דין, נידון למאסר עולם על שסייע לאביו להימלט מזירת הרצח. 



נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל, רעייתו הדס וארבעה מחמשת ילדיהם נסעו בערב חג הפסח תשע"ד על כביש 35 כדי לחגוג את ליל הסדר אצל הוריה של הדס בקריית ארבע. זיאד עוואד, תושב הכפר הפלסטיני אידנא שסמוך לחברון, הבחין בכלי רכב ישראליים סמוך לתרקומיא ופתח לעברם בירי מתמשך. נצ"מ מזרחי נהרג, הדס נפצע קשה ואחד מילדיהם נפצע קל. כעבור כמה שבועות נעצר עוואד, והתברר כי הוא אחד ממשוחררי עסקת שליט. כעת, המליץ בית הדין שעווד לא ישתחרר בשום עסקת החלפת שבויים בעתיד.


"מעשיו הנתעבים של הנאשם תוכננו בקפידה ובקור רוח נוראי שקרמו עור וגידים לכדי פיגוע נוראי שנחקק בזיכרון הקולקטיבי" נאמר בגזר הדין. "מראות הזוועה שנחרטו בנפשם של בני המשפחה, הותירו את בני המשפחה פצועים ומדממים, בנפש ובגוף". על העובדה כי המחבל הינו משוחרר עסקת שליט, כתבו שופטים: "על אף שניתנה לו הזדמנות נדירה וחד פעמית לחזור לשגרת חייו, בחר לשוב לסורו וזאת בשל רצונו להמשיך לגרום למותם של יהודים...במהלך המשפט ניכר שלנאשם אין ולו קורטוב של חרטה על מעשיו".

"ידענו, כי לא יהיה בעונש שייגזר על הנאשם כדי לרפא את שברם של בני המשפחה. כל שנותר לנו הוא להרחיק את הנאשם השפל מקהל בני האנוש לשארית חייו ולהעביר מסר הרתעתי ברור לכל מי שיהין לחשוב כי מדובר במעשה ראוי", פסקו השופטים.

הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ מזרחי ז"ל, אמרה לאחר מתן פסק הדין כי "מדינת ישראל מאפשרת לחיות מהלכות על שתי רגלים להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו. מבצעי הפיגועים נהנים ממעטפת הטבות מופלאה. הם יושבים פה על סיר הבשר ונהנים ממנעמי החיים. מקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן. צריך לשים סוף לחגיגה. על ממשלת ישראל לקדם מיידית עונש מוות למחבלים".