מוחמד ח'לף, תושב טמרה בן 25, הואשם היום (ראשון) בבית משפט השלום בחיפה, בכך שפרסם ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם דברי תמיכה בחמאס  וכן פרסם דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור. בכתב האישום נטען כי יש אפשרות ממשית שהפרסום "יביא לעשיית מעשה טרור". לבית המשפט הוגש גם בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים.



ח'לף היה סטודנט באוניברסיטת אל-נג'אח בשכם והחזיק חשבונות פעילים בשתי הרשתות החברתיות. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז צפון, כלל הפרסומים של החשוד היו פתוחים ברשת החברתית לכלל חבריו אשר נחשפו לתכנים שפרסם וכן היו פתוחים לכל מי שנכנס לדף הפייסבוק והאינסטגרם שלו. 

כתובת קיר בעזה המהללת את טרור הסכינים.  צילום: רויטרס
כתובת קיר בעזה המהללת את טרור הסכינים. צילום: רויטרס

 
מכתב האישום עולה כי שלושה ימים לאחר הפיגוע בהר הבית בחודש יולי האחרון, שבו נרצחו שני שוטרים, העלה החשוד תמונת גבר רעול פנים ברחוב ולידה כתב: "ירושלים בוערת, מלחמות ועימותים כעת בכל שכונות ירושלים. רעולי פנים מתפרסים ברחבי העיר. כל החזיתות בוערות. כל הארץ זועמת. נראה שהולך להיות לילה כביר בירושלים". כתב האישום מפרט עוד שבעה פרסומים כאלה.
 

לח'לף מיוחסות עבירות של  תמיכה בארגון טרוריסטי, הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. "אופיים של הפרסומים, תוכנם ומהותם, לאורך תקופה, מלמדים על המסוכנות הרבה הנשקפת מהחשוד", נכתב בבקשת המעצר. "מדובר בפרסומים שזכו לתפוצה רחבה ואף בחלק מהמקרים לתגובות חיוביות ומעודדות. פרסומיו של הנאשם נעשו בתקופה מתוחה ביותר מבחינה ביטחונית, בה התרחשו פיגועי טרור וכן על רקע הפרות סדר חוזרות ונשנות ברחבי המדינה".