שופטת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, ספגה ביקורת רבה על התקופה בה כיהנה כשופטת בעקבות פסקי דין שאינם עלו בקנה אחד עם עמדת מפלגת השלטון. לאחר סיום תפקידה החליט בנה של השופטת, נפתלי נאור, המתמודד ברשימת הליכוד, להביא דעתו על הדברים והתייחס היום (חמישי) ב-103FM להתמודדותו על מקום ברשימה.



"אני עובד מאד קשה כדי להיכנס לרשימת הליכוד בכנסת הבאה בכדי להיות במקום בו מתקבלות ההחלטות ולהשפיע, הייחוס המשפחתי שלי אינו רלוונטי", אמר נאור, "כשישראל כץ ראה אותי הוא אמר ש'הגיע נסיך', עניתי לו שאין דבר כזה יותר נסיכים בליכוד, זה דבר שפג מן העולם, מי שאינו חלק מהקהילה של הליכוד פשוט לא יהיה ברשימות, זה נכון שהייחוס המשפחתי שלי מתקשר לתנועה הרוויזיוניסטית ואבי עבד עם מנחם בגין בעברו אך אין לזה משמעות לתפקידי".



הייחוס שלך תורם לשורשים העמוקים שלך למפלגת הליכוד, ינקת את שורשי 'חירות' בביתך כשאביך היה מזכיר הממשלה של ראש הממשלה מנחם בגין. הסכסוך של מפלגת הליכוד עם אמך הוא רלוונטי עבורך? אתה באופן אישי תומך בעמדה שלא צריך לערבב פוליטיקה עם רשויות האכיפה?



 "הייחוס שלי אינו רלוונטי, אין ספק שכל מי שרואה את עצמו כ'ליכודניק' יודע היטב שיש צורך בהפרדת הרשויות במדינת ישראל ובעצמאות שיפוטית, גם של הכנסת וגם של בית המשפט העליון".





על דברי נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס פתיחת מושב החורף במליאת הכנסת טען: "אני מוקיר מאד את הנשיא ריבלין, גדלתי על ברכיו ואני חושב שחלק מדבריו היו יכולים להיאמר אחרת גם אם יש צדק מסוים בדבריו". 


בנוגע לחקירות נתניהו ויוזמות החקיקה האחרונות של חברי הליכוד העלו אמר נאור כי הוא נגד חקיקה פרסונאלית. "כולם שווים בפני החוק, גם ראש הממשלה. יש לזכור שלראש הממשלה יש גם זכויות ולא רק חובות זכותו להמשיך ולעשות את כל שכתוב חוק. בשנים האחרונות נכנס לחיינו הסמארטפון, כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית נהיו המון ערוצי תקשורת, כל ערוץ צריך הוכיח את הזכות שלו להתקיים, לכן בערוץ מסוים בתקשורת לדוגמא בוחרים כל ערב לדברר את ראש הממשלה ולהציג תמלולים".

נפתלי נאור (הילד באמצע) עם אביו פרופסור אריה נאור ומנחם בגין. צילום: יח"צ ארגמן


לדבריו, "התקשורת צריכה לעשות את עבודתה ולא צריך להגביל את חופש הביטוי אך צריך להקפיד על סיקור ראוי, הוגן ושווה בפני כולם. אני חושב שממשלת ישראל משיגה הישגים חסרי תקדים בזכות מדיניות החוץ של מדינת ישראל, שיתופי פעולה עם הודו וסין יחד עם מתווה הגז שמקנה את קיומה האסטרטגי של מדינת ישראל בזכות שיתוף הפעולה הכלכלי עם המדינות באזור".

"כאיש ליכוד", סיכם נאור, "הדבר החשוב ביותר עבורי הוא להמשיך את מורשת בגין ואת ההדר הבית"רי, זה ההיכר הכי חשוב של תנועת הליכוד וצריך להמשיך ולהאדיר אותו".

עריכה: איתמר זיגלמן