פרשת החשד לשחיתות בעיריית ראשון לציון, בה על פי החשד מעורב גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן, מסתעפת. כתב 'החדשות' גיא פלג סיפר הבוקר (שלישי) לרוני דניאל ב-103FM על הפרטים החדשים וההתפתחויות בניסיון לגייס עד מדינה בפרשה: "למדינה אין עדיין עד מדינה אחד. מתנהל עם משה יוסף משא ומתן אך הוא עוד לא חתם על הסכם. אני לא מכיר פרשת שחיתות ציבורית שיש בה ראיות כל כך חזקות מתחילת דרכה, אנחנו נמצאים כעת בשלבים האחרונים לקראת סיומה של החקירה הגלויה ויודעים שישנם הקלטות וצילומים שמתעדים עשרות רבות של פגישות בעייתיות מאוד מבחינתו של דוד ביטן". 
להערכתי", הוסיף פלג, "יש לפרקליטות די חומרים להגיש כתב אישום על הפרת אמונים נגד ביטן לאחר שהוא נפגש פעם אחר פעם עם קבלנים ועם ראש עיריית ראשון לציון בניסיון לקדם הקלות בארנונה ופטור ממכרזים. אילו היה מדובר בפגישה אחת, ביטן יכול היה לטעון שפעל לטובת העיר, ברגע שמדובר ביותר מפגישה אחת והוא מתועד כשהוא עובד בזה, זה בעייתי". 


"כולם מבינים שמהפגישות הללו עולה ריח של שוחד", הוסיף פלג. "משה יוסף שומר על זכות השתיקה בעוד שדוד ביטן ואשתו מצהירים כי הוא חבר קרוב שהלווה להם כספים. בכדי שהפרקליטות תוכל להגיש כתב אישום בחשד לשוחד היא זקוקה לעדות של יוסף, על כך שביטן הוא האדם שפותח את הדלתות בעירייה". 

"יהיה כתב אישום". ביטן לאחר החקירה. צילום: אבשלום ששוני
"יהיה כתב אישום". ביטן לאחר החקירה. צילום: אבשלום ששוני
"אין לי ספק שיהיה כתב אישום נגד ביטן", הכריז פלג. "התיק על הפרת אמונים כבר מבוסס. בודקים כעת את נושא השוחד, הפערים מאוד קטנים בין הצדדים בנושא. דרור גלזר מוכן להיות עד מדינה אבל עדיין מתווכחים איתו על משך הזמן בו ישהה בכלא. ברגע שדרור גלזר יהיה עד מדינה ויצהיר שהעביר כספי שוחד למשה יוסף, מצבו של יוסף יהיה מאוד קשה כך שתחל כאן פירמידה. הפרקליטות במצב מעולה בתיק הזה, הם משחקים אותה קשוחים בידיעה שיש להם חומר מצוין בידיהם. בסופו של יום אני לא מכיר מקרה אחד בו הייתה עסקת עד מדינה וזה התפוצץ ולא הבשיל. להערכתי יהיה יותר מעד מדינה אחד בפרשה הזו ויוגשו כתבי אישום על שוחד ציבורי מאוד חמור".