לאחר שמליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בתום דיון בן יותר מ-40 שעות, את החוק נגד המלצות המשטרה על כתב אישום בקריאה שנייה ושלישית, סיעת יש עתיד והתנועה לאיכות השלטון הגישו עתירה לבג"ץ לביטולו. יו”ר המפלגה יאיר לפיד הודיע אמש מעל דוכן הכנסת כי אם יעבור החוק, תגיש מפלגתו עתירה. “מחר בבוקר, 8:00, אם החוק הזה יעבור, יש עתיד תהיה בבית המשפט העליון ותגיש בג”ץ נגד החוק הזה. הוא כתוב, הוא מוכן והוא יוגש”, אמר.

בעתירה נכתב, בין השאר, כי "החוק פוגע בהפרדת הרשויות ובשיתוף הפעולה בין רשויות אכיפת החוק השונות, באופן שיפגע בעבודתן ובחשודים ונאשמים  ואף בנפגעי עבירה. אי-השלמת תפקידה של המשטרה כחוקרת, ע"י כתיבת עמדתה בסוף התהליך תוביל הן לפגיעה במעמדה במערכת אכיפת החוק (תהפוך אותה ל"עובדת אצל" הפרקליטות), הן לפגיעה ברמת המקצועיות של עבודת המשטרה. הן לפגיעה בשיקול דעתה של הפרקליטות בדבר סיכויי ההרשעה (שכן נעדרת מעיניה עמדת המשטרה באשר למהימנות ראיות), והן לפגיעה ביעילות ובפרק הזמן של שלב בחינת הפרקליטות".
במהלך דבריו פנה לפיד לחברי הקואליציה ואמר: “חברי בקואליציה, נניח שאתם תומכים בחוק, ונניח ששכנעתם את עצמכם שהחוק הזה הוא טוב, ששווה לכם לעצור את כל עבודת הכנסת העיקר שיהיה חוק כזה. איך אתם תומכים בכל היתר, בכך שהדיון הלך לוועדת הפנים ולא לחוקה, למרות שאתם יודעים שזה לא נכון? איך אתם תומכים בכך שיהדות התורה בהזדמנות חגיגית זו כבר מעבירה מעל הראש שלכם את חוק השבת, את חוק המרכולים, כל הסחטנות הרגילה? כי הם יודעים שאתם בני ערובה, כי הם יודעים שראש הממשלה מבוהל ומבועת וייתן להם כל מה שהם רוצים. איך אתם חיים עם נאום החמוצים ונאום הגבות ועם זה שהדלקת נרות חנוכה זו הזדמנות להסתה?”.
שרת המשפטים איילת שקד תקפה את לפיד במליאה בעקבות דבריו. "כשאתה עומד כאן ואומר אחרי שלא הצלחתם להפיל את החוק שתפנה לבג"ץ - אתה משפיל את הכנסת ולא מבין כלום במשפט חוקתי", הטיחה בו. 

כזכור, החוק שיזם יו"ר הקואליציה הטרי מבקש לאסור על המשטרה לפרסם את המלצותיה בחקירות של אישי ציבור. בעקבות הביקורת על החוק בצמרת המשטרה והמערכת המשפטית והפגנת הענק בתל אביב, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להחריג את עצמו מהחוק והוא לא יחול על חקירות המתנהלות כעת בעניינו. אולם, הוא יהיה בתוקף לגבי חקירות שייפתחו בעתיד, אם יהיו כאלה.