המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, החליט היום (ראשון) כי בית המשפט העליון יקיים דיון עקרוני בהרכב של 7 שופטים בסוגיית השיחות של נבחרי ציבור. זאת בעקבות העתירה של רביב דרוקר שחייבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו למסור את שיחותיו עם בעלי ישראל היום שלדון אדלסון, ועורכו לשעבר, עמוס רגב. 



כזכור, ראש הממשלה סירב לבקשת דרוקר וחדשות עשר בטענה שמדובר בשיחות בין חברים. בית המשפט לא השתכנע וחייב את ראש הממשלה למסור את השיחות, וגם הערעור לעליון  לא שינה את ההחלטה. 



אך ראש הממשלה לא אמר את המילה האחרונה בנושא והוא ביקש מבית המשפט העליון לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב על מנת לדון בנושאים המרכזיים שחודשו בפסיקת העליון. יש לציין כי בקשת נתניהו הוגשה באמצעות עו"ד יעקב וינרוט ולא באמצעות הפרקליטות עקב התנגדותה לעמדתו לקיים דיון נוסף.



בהודעה לעיתונות נמסר מטעם נתניהו כי "פסק הדין בעניין חשיפת שיחות הטלפון הפרטיות של ראש הממשלה נתניהו עם שלדון אדלסון ועם עמוס רגב פוגע פגיעה אנושה בזכות לפרטיות. בפרק הזמן הקצר שחלף מאז פרסום פסק הדין, אנו עדים לנחשול עצום של פניות לחשיפת שיחות טלפון פרטיות ויומני פגישות פרטיות של עובדי ונבחרי ציבור רבים, וזו רק ההתחלה".



עוד טען נתניהו כי "אין זה מתקבל על הדעת ששרים, חברי כנסת, שופטים ועובדי ציבור אחרים יהיו נתונים לחשיפת שיחותיהם הפרטיות עם עיתונאים ובכלל". כזכור, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון, פנתה התנועה למשילות ודמוקרטיה ודרשה בתגובה לקבל לידה את יומני כל שופטי העליון תוך שהיא מסתמכת על נימוקי שופטי העליון כשפסקו נגד נתניהו. כעת, חצי שנה לאחר שהוגשה הבקשה, נעתר המשנה לנשיאה וקבע כי הנושא העקרוני יידון שנית בהרכב מורחב.