הפרקליטות צפויה לערער על העונש שנגזר על מהנדס הבטיחות באסון הר הרצל אורן ורשבסקי, כך דווח הערב (שלישי) ב"חדשות עשר". עוד דווח כי הם אף צפויים לערער על העונש שנגזר על יועץ הבטיחות יצחק צוקר. הערעור צפוי להיות מוגש בספטמבר הקרוב לבית המשפט המחוזי בירושלים.

כזכור, לפני כחודשיים הפרקליטות ביקשה לגזור 18 חודשי מאסר בפועל על ורשבסקי ועל צוקר שבעה חודשים ואילו בית המשפט גזר על ורשבסקי 400 שעות לתועלת הציבור וארבעה חודשי עבודות שירות על צוקר. אמה של בצלאלי, סיגלית, אמרה לאחר הקראת פסק הדין המקל כי היא "לא מאמינה, הרגתם לי את הילדה".   
עו״ד דניאל מור ועו״ד טל מושקוביץ מפרקליטות מחוז ירושלים אמרו כי "מהנדס המבנים הורשע בכך שלא תכנן את המבנה לאורך כל שלבי האירוע ולא נקט בשום פעולה כדי להתריע ולעצור את ההליך. בנוסף לכך, תוך הימצאות בניגוד עניינים, היה אמור לשמש כפונקציית בקרה ופיקוח - וגם בכך הוא כשל.

יועץ הבטיחות שנשכר על ידי משרד ההסברה, חובתו הייתה לשכור מטעמו מהנדס, איש מקצוע שישמש בכל תהליכי הפיקוח והבקרה, אולם הוא שכר את שירותיו של מר ורשבסקי תוך ידיעה שהוא מצוי בניגוד עניינים.  בכך למעשה כשלו שניהם והתנהלותם הרשלנית הביאה בסופו של דבר לתוצאות הקשות".
עוד מסרו כי "נלמד את גזר הדין ונשקול צעדינו. אנו מחזקים את ידי משפחתה של הילה בצלאל ז"ל ואת ידי החיילים שנפצעו באירוע - ומקווים שהמקרה הנוכחי יהווה תמרור אזהרה לכל העוסקים במלאכת הקמת המבנים ובבטיחות לגבי האחריות המוטלת על כתפיהם".