הפרקליטות השיבה היום (חמישי) לפנייתו של תא"ל (מיל') גל הירש ליועץ המשפטי לממשלה לסיים את החקירות המתנהלות נגדו. במכתב לעורכי דינו של הירש, גיורא אדרת וטל שפירא, דחתה פרקליטות מחוז תל אביב את טענת הירש כי החקירה נגדו נזנחה וכי היא החלה בעקבות חומר ישן ש"נגנז". במכתב הפרקליטות נכתב כי החקירה הראשונה נגד הירש נמצאת בשלב "מתקדם ביותר" וכי חקירת "דיפנסיב שילד" נמצאת בשלבים סופיים של קבלת החלטות.  
 
פרקליטיו של גל הירש פנו בחודש אוגוסט ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לסגור את תיק החקירה נגדו באופן מידי, ורמזו שיפנו לבג"ץ אם בקשתם לא תתקבל, כך דווח אז בכאן 11 ובחדשות 10. לטענת פרקליטיו של הירש, אין בידי המשטרה ראיות נגד מרשם. לדבריהם, לא ניתן כלל לפתוח נגד הירש בחקירה על אירוע שקרה לפני שהחוק בארץ שונה. החוק הישראלי האוסר מתן שוחד בחוץ לארץ שונה ב-2010, בעוד שהמקרה המיוחס להירש התרחש ב-2008.
 
הפרקליטות השיבה כי "בירורינו מול המשטרה העלו כי החקירה בעניין החשדות הקשורים בפעילות קבוצת דיפנסיב שילד נמצאת בשלב מתקדם ביותר. מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת הכוללת חשדות לביצוע עבירות הן על פי חוק העונשין והן על פי פקודת מס הכנסה, המערבת מספר לא מבוטל של חשודים, ובעלת היבטים בינלאומיים משמעותיים. החקירה כוללת איסוף ראיות בזירה הבינלאומית, ותלויה בשיתוף פעולה של מספר מדינות זרות ושל החשודים, לרבות מרשכם". 

להב 433. צילום: אבשלום ששוני
להב 433. צילום: אבשלום ששוני

 
"החקירה לא נזנחה בשום שלב. ההיפך הוא הנכון - היא נוהלה והתקדמה באופן שוטף ורציף לאורך כל הדרך מתוך כוונה להביא לסיומה מוקדם ככל הניתן", נאמר במכתב. "חשוב להבהיר. עבודת החקירה הייתה מקצועית והונחתה על ידי שיקולים מקצועיים. בתוך כך, אנו שוללים כל טענה לפיה הבדיקה בעניינו של מרשכם החלה על רקע חומר ישן ש"נגנז". מידע שהתקבל קודם להחלטה על הכוונה למנות את מרשכם למפכ"ל המשטרה נבחן ונבדק".

"נכון למועד ההחלטה על המינוי, בחינת חלק מהמידע שהתקבל טרם הושלמה וממילא לא הוחלט לגביו באופן סופי. מכאן, שאין בסיס לכל טענה לפיה הבדיקה החלה אך ורק על סמך חומר ישן ש"נגנז"", נכתב.  
"באשר לתיק החקירה בעניין חוף הים בעיר ראשון לציון, אשר בו נחקרו שורה של חשודים ובהם מרשכם – תיק זה הועבר לבחינת הפרקליטות ונמצא בשלבים סופיים של קבלת החלטות. בשלב זה בו החקירה עודנה מתנהלת, איננו סבורים כי יהיה זה נכון להשיב ליתר הטענות אשר הועלו במכתביכם", הוסיף מכתב הפרקליטות.  

כזכור, ביוני 2017 דווח כי הירש נחקר על ידי היחידה הארצית של המשטרה במסגרת חקירה, שהחלה כשנה לפני כן, ועוסקת במעורבות ישראלים בפרשת מסים, הלבנת הון, מרמה ושוחד בנוגע לעסקאות ביטחוניות בחו"ל. החקירה הביאה לסיכול מינויו של הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה. חקירה נוספת מתנהלת נגד הירש וחברת "דיפנסיב שילד" שבבעלותו בחשד להטיית מכרז לפינוי נפלים בעיריית ראשון לציון.

עורכי דינו של גל הירש על תגובת הפרקליטות: "התגובה שהודלפה לתקשורת, בתוך דקות משליחה אלינו, איננה אלא מחזור אותן טענות וסיסמאות ריקות המושמעות מזה למעלה משלוש שנים ואין בהן כל הסבר ממשי לגרירת הרגליים החריגה והבלתי סבירה בחקירה זו"