תביעה ייחודית נדונה לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה. אשה ממרכז הארץ דרשה להוסיף לתעודת הזהות של בנה את שם משפחתה מלבד שם המשפחה של האב. הגבר סירב וטען כי מעולם לא ניהל איתה חיי זוגיות והסכים להוליד איתה ילד משותף רק כדי להנציח את שם המשפחה של אביו שנפטר, ולכן איננו מסכים לשינוי.



האישה הסבירה בבית המשפט כי לא דרשה זאת מיד עם הולדת הבן כי ציפתה שהאב יהיה יותר דומיננטי בחיי בנם המשותף, אולם לאחר שלטענתה לא עמד בכך היא דורשת שהבן יקבל גם את שם משפחתה. האב לא ויתר וטען שהתנאי היחיד שלו להוליד את הבן המשותף היה שהבן יקבל את שם משפחתו. "הגענו להסכם שאני לא נושא בשום אחריות כלכלית או אחרת. היא מגדלת את הילד לבד. הסכם זה הסכם, למרות שאמרתי שאני לא רוצה שום קשר איתו ושהיא תגדל אותו". 

השופט תמה על דבריו ושאל אם הוא לא רואה בעיה שהילד יגדל בבית בוא שם המשפחה שלו יהיה שונה משל יתר בני הבית. האב השיב "לא רואה פגם שייקרא על שם דורותיו. זה השם וככה צריך להישאר". לאחר דין ודברים ובעקבות הצעת בית המשפט, הצליחו הצדדים להגיע לפשרה, במסגרתה הבן יחזיק בשני משפחות משפחה. בית המשפט אישר את הפשרה ונתן לה תוקף של פסק דין.  

עו"ד דניאל פרידנברג שייצג את האישה אמר ל"מעריב אונליין": "מדובר בהחלטה ראויה אשר מיישמת את עקרון העל של טובת הילד. גם הפעם, בית המשפט איננו מאפשר לשום שיקול זר להפריע בדרך להכרעה שיפוטית אשר תפקידה הבטחת שלומו וטובתו של קטין - בית המשפט הוא זה שמבטיח כי צרכיו של קטין יסופקו על ידי הוריו במלואם, והוא זה שקובע כי קטין יישא את שם המשפחה של הוריו באופו שיאפשר לקטין להרגיש שייך ל-2 משפחות המוצא".