בחודש שעבר התקבלה במועצת עיריית תל אביב־יפו החלטה בדבר הפסקת השתתפות העירייה במימון הסעות לבתי הספר הייחודיים בעיר, בהם בית הספר לאמנויות, בית הספר לטבע ובית הספר הפתוח ביפו. המשמעות היא שהתשלום עבור ההסעות יעלה מכ־4,550 שקל לתלמיד לשנה לכ־6,000 שקל בשנה לתלמידי כיתות ב'־ט' ועבור תלמידי כיתות א' ההורים אף ישלמו יותר.
בעקבות ההחלטה, שהביאה לחששות מצד ההורים שלא יוכלו לעמוד בנטל הכלכלי, הורים מבית הספר לאמנויות עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד העירייה באמצעות עו״ד יונתן ברמן ממשרד הר זהב אדלשטיין ברמן. בעתירה טוענים ההורים כי החלטת העירייה נוגעת רק למספר בתי ספר, בעוד שעבור בתי ספר אחרים היא תמשיך להשתתף בעלות הסעות התלמידים.
אסתי נדיב, תושבת כפר שלם, אם לילדה הלומדת בבית הספר ולילד שאמור לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הקרובה, אומרת ל"מעריב" כי "בית הספר לאמנויות חרת על דגלו אינטגרציה של כל תלמידי העיר. העלייה בתשלומי ההסעות תהפוך את בית הספר למה שאנשים חושבים שהוא - לעשירים בלבד, וזה לא נכון, 30% מהילדים שלומדים בו הם מדרום העיר".

לדברי נדיב, הורים רבים לא יוכלו לעמוד בתשלום הנוסף וייאלצו לשלוח את ילדיהם לבתי ספר אחרים. "במקום לשלם 9,000 שקל על שני ילדים, אצטרך לשלם קרוב ל־15 אלף שקל לשניהם. לא נוכל לתת את החינוך שהכי מתאים לילדים שלנו כי הוא יתאים רק לעשירים והאינטגרציה לא תתקיים פה". 
עו"ד ברמן מתייחס לטענת העירייה שהכסף שייחסך ממימון ההסעות ינותב בין היתר לתלמידי החינוך המיוחד ואומר כי "יש לעירייה כבר תקציב ל־2019 ויש בו כסף להסעות לחינוך המיוחד, זה לא שכיוון ששוללים את המימון להסעות לבית הספר לאמנויות פתאום יממנו הסעות לחינוך המיוחד שלא מומנו קודם".
תגובת העירייה: "עיריית תל אביב־יפו מסבסדת בעשרות השנים האחרונות היסעים בכל העיר בכ־100 מיליון שקל בשנה. ההיסעים כוללים את תלמידי החינוך המיוחד, החינוך הממלכתי־דתי, כיתות מחוננים ובתי הספר הייחודיים - טבע, אמנויות והדמוקרטי־פתוח. 
"נוכח התייקרות דרמטית בעלות ההסעות שחלה בשנים האחרונות, החליטה העירייה להפסיק את הסבסוד לתושבי המרכז והצפון ולהקדיש את תקציבי העירייה למהות החינוך ולא ללוגיסטיקה. הסבסוד יישמר במלואו עבור תלמידי החינוך המיוחד ועבור תלמידי דרום העיר. עבור תלמידי הדרום ויפו הלומדים בבתי הספר הייחודיים הרחיבה העירייה את מנעד ההנחות ואת מספר המשפחות הזכאיות להנחה. בכל מקרה, העתירה התקבלה בעירייה השבוע. נלמד אותה ונגיב בבית המשפט".