היום (ראשון) התקיים בביהמ"ש המחוזי בלוד דיון הארכת מעצר בעניינן של ארבע הסייעות המתעללות רוחמה סעד (37), נירית שויד (46), ננה (חני) צאצאשווילי (50) ואורלי שרגני (37), במהלכו החליט ביהמ"ש להאריך את מעצרן עד ל- 17.9.2020. ב-16.8 הוגש כתב אישום נגד אותן סייעות המונה ריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי. מאז התפוצצות הפרשה בסוף יולי החלו מעצרים של כל מי שלקח חלק בגן כולל הבעלים ליטל ומשה ברסי ששוחררו לביתם, בעוד ארבע הסייעות הנ"ל עד לרגע זה נמצאות במעצר. היום השופט עידו דרויאן האריך את מעצרן עד ה-17.9.2020. 

הפגנת הורי הפעוטון ברמלה, צילום: אבשלום ששוני

ג'ני אלבו, אמא שילדה הייתה במשפחתון: "אני שמחה שביהמ"ש הבין שהן מסוכנות לציבור והאריך את מעצרן לתקופה נוספת. זו הקלה גדולה. אני מקווה מאוד שגם ב 17.9 יום לפני ערב ראש השנה, ביהמ"ש ישאירן במעצר ולא ישחררן לקבל את השנה החדשה בביתן. הן מסוכנות, כתב האישום מוכיח שהילדים שלנו עברו טרור תחת הידיים שלהן ומקומן בנווה תרצה"

בתוך כך, לאחר כשנה של דחיות חוזרות ונשנות, התחדש אמש (ראשון) משפטה של לירז תפארת נתן, הסייעת שעבדה בגן של כרמל מעודה, אשר נאשמת בהתעללות בחלק מילדי הפעוטון. הורים הגיעו לבית המשפט להביע מחאה נגד הסייעת, וצעקו לעברה, בין היתר: "מפלצת, הרסת להם את הנפש". בעוד עשרה ימים צפוי להתקיים דיון גם בעניינה של מעודה, הגננת שהתעללה לכאורה באופן שיטתי וחמור בחלק מהילדים בפעוטון שניהלה. 

בדיון הביעה הפרקליטות את התנגדותה להליך גישור וביקשה לקבוע דיון הוכחות. הסנגור של לירז תפארת נתן טען כי המקרה שלה אינו בסדר הגודל של כרמל מעודה מעסיקתה או המקרים שאנו מכירים כיום ולכן רצוי להגיע לדיון. השופטת חתמה את הדיון בכך שלא ניתן להכריח את הפרקליטות להליך גישור וקבעה דיון הוכחות ב 22.12 בביהמ"ש השלום משעות הבוקר.  כמו כן נקבעו שני מועדים נוספים בעניינה ב 19.1 ו 26.1

כזכור, הפרקליטות הגישה שמונה סעיפי אישום נגד הסייעת, שכוללים בין היתר הנחת רגליה על אחת הפעוטות תוך כדי שהיא סוטרת לה, שילוב ידיים של ילדים בכוח רב, גרירה והטחתם ברצפה, הושבת קטינים על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע מהם לזוז, והעמדת קטינה בפינה מול הקיר למשך שעות תוך כדי מניעת ארוחת בוקר.

בפרקליטות טוענים בכתב האישום החמור כי כתוצאה ממעשי התקיפה "נגרמו לקטינים מכאובים וליקויים גופניים בשל עוצמת התקיפה".