סכסוכים וחילוקי דעות הקשורים בענייני משפחה מלווים לא פעם בקשיים רגשיים משמעותיים בקרב כל הצדדים המעורבים בהם. מאחר שסכסוכים אלו מערבים במקרים רבים רגשות, הם נוטים להסלים במהירות ותוך כך לגרום לנזקים בלתי הפיכים למרקם היחסים המשפחתי.

בית המשפט לענייני משפחה הוא בית משפט שלום שמוסמך לדון בענייני משפחה הכוללים בין היתר תביעות בעניין המעמד האישי, תביעות אזרחיות בין אדם ובין בן משפחתו הקשורות בסכסוך משפחתי, תביעות מזונות, תביעות אבהות, סכסוכי ירושה, כשרות משפטית ואפוטרופסות ועוד. בית משפט לענייני משפחה רשאי לנהל דיונים בדלתיים סגורות, לסטות מדיני הראיות הרגילים המחייבים את בית המשפט ולדון בתביעות שסכומן עולה על הסכום המקסימלי שבית משפט שלום מוסמך לדון בו.      

תחום דיני המשפחה מחייב מומחיות וידע מקצועי
תחום דיני המשפחה נחשב לתחום משפטי רחב ומורכב המחייב ניסיון, מומחיות וידע מקצועי מעודכן, נרחב ומעמיק. לפיכך כאשר אדם מוצא את עצמו מעורב בסכסוך משפחתי מן הראוי שיפנה לעורך דין מקצועי ומנוסה שייצג אותו בנאמנות עד למיצוי מיטבי של זכויותיו מכוח החוק והפסיקה.

עורך דין מקצועי בתחום דיני המשפחה ייבחן את נסיבות המקרה, את העובדות ואת המצב המשפטי ויגבש אסטרטגיית פעולה מתאימה שתשרת בצורה הטובה ביותר את האינטרסים והצרכים של הלקוח. בהמשך ובהתאם לצורך, עורך הדין יוכל לנהל משא ומתן עם עורך דינו של הצד השני ובמקרה שהמו"מ לא יצלח, ייצג את הלקוח בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני עד למיצוי זכויותיו.

לרשימת עורכי הדין בתחום דיני משפחה, לחץ/י כאן

כך תשמרו על האינטרסים והזכויות שלכם
באמצעות פניה לעורך דין שעוסק בתחום דיני המשפחה תוכלו להבטיח כי זכויותיכם והאינטרסים שלכם ישמרו במסגרת ההליכים המשפטיים וכי לא תקופחו דווקא ביחס לסוגיות הרגישות הקשורות למשפחתכם. במסגרת מגוון הסכסוכים שעלולים להתעורר בתוך המשפחה ניתן לציין את סכסוכי הגירושין שמעצם טיבם וטבעם מערבים רגשות עזים בקרב המעורבים בהם. על פי רוב, ניהול סכסוך גירושין כולל בין היתר את סוגיית חלוקת הרכוש, המשמורת ואת נושא מזונות הילדים. 

נושאים אלו נחשבים לרגישים ולכן מחייבים התייחסות זהירה, רגישה וסבלנית מצד כל העוסקים בהם. בהקשר זה יש לציין כי אמנם חשוב להקפיד שעורך הדין המייצג בתחום דיני המשפחה יהיה מקצועי ומנוסה אך חשוב גם לשים לב כי הוא יהיה קשוב, זמין ללקוח ורגיש במסגרת פעילותו המקצועית בתיק. עורך דין רגיש ומקצועי אשר מבין את המורכבויות הרגשיות הנלוות לניהול סכסוך גירושין, יוכל לסייע בהפגת חששותיו של הלקוח ולהבטיח לו את הטיפול המשפטי הטוב ביותר עבורו. 

טיפים לבחירת עורך דין בתחום דיני המשפחה
כדי לבחור עורך דין בתחום דיני המשפחה רצוי לקרוא המלצות אודותיו ולחפש פסקי דין שבהם הוא ייצג צד בסכסוך משפחתי בהצלחה. כמו כן, רצוי לוודא כי עורך הדין הוא בעל ידע מקצועי רחב, מכיר היטב את הפסיקה והחקיקה הרלבנטית ומנוסה בייצוג לקוחות בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. בשלב הבא ניתן לפנות אל עורך הדין כדי להתרשם באופן ישיר ממקצועיותו, רגישותו, בקיאותו בתחום ויחסו ללקוח. לפניכם רשימת עורכי דין בתחום דיני המשפחה: