לאחר שנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ אישר את הקמת ועדת האיתור לפרקליט המדינה, נראה שהסכמה על מועמד שיהיה מקובל על הליכוד וכחול לבן אינה נראית באופק. מבחינת בכירי מערכת אכיפת החוק, השמות של שלמה (מומי) למברגר ועמית אייסמן נשמעים כמקובלים ביותר, בעוד קולות אחרים של פשרה דיברו על רז ניזרי.

ומכיוון שנראה שלפחות בעת הזו לא צפויה הסכמה על דמות מתוך המערכת, עולים קולות להביא מועמד חיצוני - עורך דין מהמגזר הפרטי. ישנם גם עורכי דין אחרים בעלי שם, ש"בודקים את גובה המים" בטרם יחליטו אם להגיש את מועמדותם. עם השמות שעלו מתוך המגזר הפרטי ושאליהם נעשו פניות, נמנים עו"ד אורי קינן, לשעבר מ"מ ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד ציון אמיר ונוספים.

אביחי מנדלבליט נושא דברים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביחי מנדלבליט נושא דברים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)


בראש ועדת איתור צפוי לעמוד היועץ המשפטי לממשלה  אביחי מנדלבליט, ובין חבריה יהיו גם נציג האקדמיה, פרופ' אורן גזל־אייל, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, המנכ"לית הזמנית של משרד המשפטים סיגל יעקובי, נציב שירות המדינה ונציג מקרב ציבור, ככל הנראה עו"ד רחל תורן. בינתיים, החלטתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן לקדם את ההליכים למינוי פרקליט המדינה ממשיכה לעורר ביקורת קשה בליכוד.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר בסוף השבוע שכחול לבן הפרו את ההסכם הקואליציוני משום שלא הקימו כנדרש יחד עם הליכוד ועדה למינוי בכירים ויצאו לדרך בסוגיית פרקליט המדינה ללא הסכמה. לעומת זאת, ניסנקורן זוכה לגיבוי במערכת המשפטית. בכיר במערכת המשפט אמר כי ההתקפות נגד ניסנקורן "משדרות לחץ מצד הליכוד, שחושש מהקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות או מפרקליט מדינה לעומתי לליכוד".