ארבעה חודשים אחרי שתועדו שני שוטרים כשהם מכים את דוד ביטון, צעיר תושב חולון שנתפס כשהוא לא עוטה מסיכה על פניו ומפעילים נגדו אקדח טייזר לאחר וסירב להזדהות בפניהם, החליטה היום (ראשון) המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד שני השוטרים. 

האירוע הקשה שתועד על ידי חברו של ביטון, הציג את המשטרה במבושתה שכן השוטרים הלמו באגרופים ללא הרף בפניו של ביטון, ומאוחר יותר סירבה המשטרה לחשוף את הסרטון ממצלמות הגוף של השוטרים תוך שהיא מציגה עמדה מביכה לפיה הסרטון שהופץ על ידי הקורבן הוא חלקי בלבד.

רק בבית המשפט כשפרקליטו של ביטון עו"ד אייל אבולפיה התעקש לחשוף את הסרטונים וביקש לשחרר את מרשו ממעצר, נחשפה לכאורה התמונה בכללותה והוגשה תלונה במח"ש על ידי ביטון.

כאמור בתום חקירה, במהלכה טענו השוטרים כי ביטון ניסה לתקוף את אחד מהם לאחר שסירב להזדהות בשעה שחבריו הסכימו להזדהות, החליטו במח"ש כי יש מקום להעמיד את השוטרים לדין בכפוף לשימוע וזאת בשל שימוש חריג בכח. בחקירת המח"ש עלה כי השוטרים היכו את ביטון באגרופים והפעילו נגדו שימוש בטייזר שלא לצורך.

עורך הדין אייל אבולפיה, שמייצג את הצעיר, מסר: "למרות שמרשי טען לכל אורך הדרך שהוא לא תקף אלא הותקף, הנה היום האמת שלו יוצאת סוף סוף לאור. בכל מקרה לא הייתה הצדקה לאותה אלימות ברוטאלית גם אם הייתה סיבה לעצור את מרשי. עצם העובדה שמח"ש קיבלה החלטה נכונה להגיש כתב אישום נגד השוטרים, מוכיחה שהחלטת המשטרה לא להשעות או לפטר את השוטרים מעידה על פגם מוסרי בפיקוד המשטרה".