מדוע הפך נציב תלונות הציבור על השופטים החלטה נגד נשיא בית הדין השרעי, אחרי שקבע כי הוא פעל בניגוד להנחיות כשפרסם פוסטים הקוראים להפר את הנחיות הקורונה ויצא נגד הסכמי אברהם בעמוד הפייסבוק שלו? הקאדי עבד אלחכים סמארה פרסם בעבר פוסטים בפייסבוק הקוראים להפר את הנחיות המאבק בנגיף הקורונה, כמו קריאה שלא לשמור על מרחק של שני מטרים בעת תפילות במסגדים משום ש"אין ראוי להתפלל במסגד תוך שמירת רווחים בין המתפללים וכי דת האיסלאם אינה מכירה בדרך תפילה זו".  

בנוסף הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו פרסומים נגד הסכמי אברהם בין ישראל למדינות ערב, תוך שהוא מותח ביקורת על המדיניות של ערב הסעודית, איחוד האמירויות. על האחרונה אמר למשל, כי היא "מקלט לכל המושחתים". סמארה אף שיתף פוסט לגבי נאמנות ובו ציור של כלב המשתרע על קבר בעליו המנוח כרמז לחוסר נאמנות בהסכם שלום זה. 

לכל שופט וקאדי מותר לפתוח חשבון ברשתות החברתיות, אולם ישנם כללים ברורים בעניין. כך לדוגמה, סעיף 51 לכללי הקאדים קובע כי  "קאדי רשאי לנהל עמוד פרטי ברשת חברתית. בעשותו כן ינהג הקאדי באופן הראוי המתחייב ממעמדו ויימנע מהבעת דעה בכל עניין משפטי, ובעניין שאינו משפטי השנוי במחלוקת ציבורית עמוקה.  

בעקבות הפוסטים כך הוגשה נגדו תלונה חריפה לנציבות תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שוהם. ךהגנתו אמר נשיא בית הדין השרעי כי מדובר בתלונת סרק שקרית. לדבריו, כוונתו בפוסט על המסגדים הייתה שלא יבוא כלל למסגדים, אלא יישארו בבית. לגבי הפוסטים הפוליטים הוא ציין שהוא שיתף פוסטים כלליים בלי להזכיר את עמדתו האישית וכן לגבי התמונה של הכלב הוא ציין שהתמונה אינה מוטה ולא מהווה שום עמדה. 
 
הנציב שוהם קיבל לחלוטין את התלונה ומצאה כמוצדקת. הוא קבע מפורשות שהדיין תקף בחריפות את הנחיות הקורונה של משרד הבריאות ודבר זה אינו עולה בקנה אחד עם מידת האחריות והזהירות שנדרשה ממנו. בנוסף הקאדי הפר שוב ושוב את כללי האתיקה לגבי העלאת פוסטים פוליטים. הנציב כתב בהחלטתו שהדיין לא התכחש לעובדות, ושיתוף הרי הוא כהבעת עמדה כפי שקבע ביהמ"ש מספר  פעמים לגבי תביעות לשון הרע. הנציב אף ציין שלא רק שהוא הביע עמדה פוליטית  אלא אף תקף את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות. הנציב אף תקף את הנשיא שמחק את הפוסטים הללו לאחר התלונה ומציין שניכר שהנשיא חשש להסתבך עקב התלונה. השופט בדימוס שוהם המליץ לשר המשפטים להגיש קובלנה משמעותית נגד הנשיא עבד אלחכים. 

אולם באופן עוד יותר חריג ובניגוד לקביעת הנציבות בעבר שהחלטת הנציבות הינה סופית ולא ניתן לערער עליה, החליט אתמול הנציב לבטל את החלטתו הקודמת ולא לנזוף אפילו בנשיא. בנימוק הוא הביע התנצלות והודה שטעה. הנציב מציין שבמכתב ששיגר אליו נשיא בית הדין הוא ציין שהענישה נגדו נושאת השלכות מרחיקות לכת שיכולה לפגוע במרקם העדין והרגיש של בתי הדין השרעיים יכולה לסבך ולסרבל את היחסים שבתוך המערכת ותזיק למערכת.

בהחלטה שפרסם אתמול כתב הנציב כי אכן הפרסומים נשוא התלונה הינם חמורים ביותר, ואולם בסופו של יום לאור דברי הנשיא ונוכח התרשמותי בדבר חרטתו הכנה, הפנמת חומרת מעשיו והכאה על חטא, והתחייבות כי דבר זה לא יישנה, מצאתי להיעתר לבקשתו לבטל את המלצתי לשר המשפטים להגיש נגדו קובלנה משמעותית. 

מארגון בצלמו נמסר כי "שוב מוכח שיש דין אחד לאזרח הפשוט ודין אחד למורמים מעם. נשיא בית הדין קורא לציבור להפר את הנחיות הקורונה ומפר שוב ושוב את כללי האתיקה ולא נענש. דבר זה מצטרף להחלטה המקוממת לא לנזוף במשנה לנשיאה שאף הוא הפר את הנחיות הקורונה. לא לחינם אמון הציבור במערכת המשפט נמצא בתחתית. מצופה היה מהנציב לגלות שיניים, אולם מתברר שהנציב מחפה על שופטים ונשיאים סוררים ובוחר תמיד להקל בעונשם. נמשיך לפעול נגד השחיתות שפושה במערכת המשפט".