המשטרה פתחה בחקירה בגין חשד להתפרצות לשני בתי כנסת הלילה (בין ראשון לשני), סמוך לצומת סגולה בפ"ת. במהלך הפריצה לשני בתי הכנסת הממוקמים בשכונת חן הצפון בעיר, כלי כסף הושלכו ופוזר על הרצפה כסף מקופות הצדקה. 

ראש העיר רמי גרינברג מסר: "לצערי, נחשפנו הלילה למראות קשים לאחר שנפרצו שני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון. כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו ספרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום, ועל כן גורמי הביטחון בעיריית פתח תקוה יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין".

פריצה לבית כנסת בפתח תקווה (צילום: אהרון טביב)

מי שגילה את הזוועה היה איש התחזוקה של בית הכנסת, אהרן טביב. נציין כי בגלל תקנות הקורונה אסור להתפלל בתוך בתי הכנסת, ומכיוון שבבית הכנסת 'חן הצפון' מקפידים על התקנות, נוהגים להתפלל רק בחוץ. איש התחזוקה הוא זה שנכנס למקום על מנת לאוורר את המקום, ואז נתקל בזוועה. 

פריצה לבית כנסת בפתח תקווה (צילום: בועז קוט)
פריצה לבית כנסת בפתח תקווה (צילום: בועז קוט)

פריצה לבית כנסת בפתח תקווה (צילום: בועז קוט)
פריצה לבית כנסת בפתח תקווה (צילום: בועז קוט)

אחד המתפללים, בועז קוט, סיפר: "זה מעשה חולני, זוועה שלא ניתנת לתיאור. פרצו לבית הכנסת, השליכו כל דבר שנקלע בדברם, ספרים, חומשים, טליטות, תפילין. פרצו את ארון הקודש, השליכו את אחד מספרי התורה על הרצפה, חדרו אל חדר הגבאים כשהם פורצים את דלת הפלדלת, ובסופו של דבר לא לקחו מאומה. אפילו את הכסף מקופות הצדקה לא לקחו, פשוט השליכו אותו על הרצפה".

"לא ייאמן מה שעשו כאן, אנחנו המתפללים לא מאמינים שיהודי עושה דבר כזה ולא גם אף אדם שמחזיק בדת כלשהי שמסוגל לעשות דבר כזה. מפאת הקורונה אנו מתפללים בחוץ, ולמעשה על פי התקנות בית הכנסת עצוב. התחושה איומה, זו תחושה של כאב ובכי עמוק, אבל אנחנו כמאמינים נמצאים בימים אלו לקראת סיום כתיבת ספר תורה בשם 'קהילת בית הכנסת' ולכן אנחנו אופטימיים, וזו התגובה שלנו למעשה הנפשע הזה".