כאשר אדם נפטר הוא לרוב מותיר אחריו רכוש ונכסים מסוגים שונים. רכוש זה עשוי לכלול בין היתר כספים וחסכונות, ניירות ערך, נכסי נדל"ן, מיטלטלין מסוגים שונים ועוד. במקרה שאדם לא ערך צוואה בעודו בחיים, רכושו יתחלק בין יורשיו על פי דין בהתאם למפתח החלוקה שנקבע במסגרת חוק הירושה.

בעוד במקרים מסוימים היורשים מצליחים להגיע ביניהם לעמק השווה בסוגיית חלוקת הרכוש, במקרים אחרים עלולים להתעורר סכסוכי ירושה קשים בקשר לחלוקת העיזבון. על פי רוב סכסוכי ירושה מתפרצים בין בני משפחה ולכן הם לרוב בעלי אופי רגשי ויצרי. הקרבה המשפחתית עלולה דווקא להסלים את הסכסוך מאחר שלעיתים הוא ניזון ממטענים רגשיים ישנים שאינם קשורים ישירות למחלוקת סביב הירושה וחלוקת העיזבון אך באים לידי ביטוי עוצמתי במסגרת הסכסוך.

ברוב המקרים, סכסוכי ירושה מתעוררים כאשר הירושה היא על פי צוואה וזאת מאחר שבמצב שבו המנוח לא ערך צוואה, העיזבון יחולק בהתאם לכללים שבחוק הירושה, ללא כל אפשרות לסטות מהם. לעומת זאת, כאשר אדם הותיר אחריו צוואה עמומה או פגומה שגורמת לקושי בהבנת רצונו וכוונתו האמיתית ביחס לחלוקת רכושו לאחר פטירתו, הדבר עלול לגרום לפרשנויות מגוונות של הוראות בצוואה ולהוות כר פורה לסכסוכי ירושה בעצימות גבוהה. 

בחירת עורך דין מקצועי ומיומן לצורך ייצוג משפטי של צד בסכסוך ירושה
כאשר מתעורר סכסוך ירושה במשפחה ישנה חשיבות עליונה לקבלת ייצוג משפטי איכותי על ידי עורך דין מקצועי, מנוסה ומיומן. לאחר הפנייה לעורך הדין, הוא ייבחן את נסיבות המקרה לעומקן, ויגבש בשיתוף הלקוח אסטרטגיית פעולה מתאימה במטרה להגיע לתוצאה המיטבית עבור הלקוח. 

עורכת דין סיגלית ישעיהו בעלת ניסיון מקצועי של יותר מ-20 שנה בתחום דיני המשפחה שבמהלכן צברה ניסיון רב בייצוג לקוחות בפני בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים. במסגרת עיסוקה עורכת הדין ישעיהו מייצגת לקוחות בסכסוכי ירושה לכל אורך ההליך המשפטי עד הגעה לתוצאה המיטבית עבור הלקוח.

עורכת הדין סיגלית ישעיהו דוגלת במתן שירות משפטי אמין, איכותי, יסודי ומקיף לכל לקוחותיה תוך יישום רצונותיהם ושמירת עקרונותיהם וכל זאת בשילוב יחס אישי וליווי צמוד לכל אורך ההליכים המשפטיים.

פניה מוקדמת לעורך דין תאפשר לגבש אסטרטגיית פעולה משפטית מיטבית
בכל מקרה של מעורבות בסכסוך ירושה, ההמלצה היא לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי. לא פעם, מעורבות של עורך דין בסכסוך ירושה עשויה להוביל לפתרון הסכסוך בהסכמה אף ללא צורך בהתדיינות משפטית בבית המשפט. גם במקרים שבהם הצדדים המעורבים בסכסוך לא הצליחו להגיע ביניהם להסכמות, פניה מוקדמת לעורך דין תאפשר לו לגבש אסטרטגיית פעולה משפטית נכונה לטיפול בתיק בדרך לתוצאה המשפטית המיטבית עבור הלקוח.

מאחר שתחום סכסוכי הירושה נחשב לרגיש ולסבוך במיוחד, חשוב מאוד לבחור בעורך דין מנוסה ומיומן הבקיא ברזי ההליך המשפטי ובאופן התנהלותו. בחירה בעורך דין מקצועי תסייע ללקוח למצות את זכויותיו מכוח הדין והפסיקה באופן הטוב ביותר.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-9428947
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/4581/7530/
כתובת: רח’ האלה 24 כפר נטר

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.