חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד) הגיש היום (שני) תלונה במשטרה נגד המשנה ליועמ"ש לשעבר, דינה זילבר, בחשד לקבלת שוחד. התלונה הוגשה לאחר שפורסם כי היא צפויה לקבל תכנית ברדיו גלי צה"ל, התחנה שניסתה זילבר בעבר למנוע את סגירתה או הפרטתה ולדבריו, "המהלך נושא ניחוח פלילי חריף".

ח"כ אריאל קלנר הגיש תלונה במשטרה נגד המשנה ליועמ"ש לשעבר, דינה זילבר (צילום: ללא קרדיט)

במקביל, הוא ייעד מכתב לשר הביטחון בני גנץ, לרמטכ"ל אביב כוכבי וליו"ר תאגיד השידור הישראלי, גיל עומר, בו נכתב: "היום פורסם כי זילבר צפויה לקבל תכנית בגלי צה"ל. מהלך זה מעלה חשד כבד לשוחד. בשנים האחרונות פרסמה עו"ד זילבר חוות דעת שונות לשרי ביטחון ורמטכ"לים, אשר סיכלו שינויים מבניים בתחנת גלי צה"ל חוות הדעת של זילבר היו ועודן משוללות בסיס משפטי".

"מינויה לתפקיד בשידור הציבורי, אשר מעניק לה ככל הנראה שכר וגם במה למירוק תדמיתה – וכל זאת זמן כה קצר לאחר פרישתה מתפקידה כמשנה ליועמ"ש, מבסס לכאורה חשד למתן וקבלת שוחד", כך נימק.

בנוסף, במכתבו, ביקש חה"כ להקפיא את תחילת שידור התוכנית עד לבדיקה האם נפל בהחלטה רבב פלילי. הוא אף ביקש כי פרוטוקול של כל ישיבה שקיימה מועצת תאגיד השידור הישראלי, או כל ועדת משנה שהתקיימה, ישלח אליו, ובאם לא התקיים כזה – דרש הסבר.

דינה זילבר ומרים פרץ (צילום: גלי צה''ל)
דינה זילבר ומרים פרץ (צילום: גלי צה''ל)

מגלי צה״ל נמסר: "גב׳ דינה זילבר תגיש תכנית תרבות אישית  שבועית 'מילים ומשפטים עם דינה זילבר'. גב׳ זילבר קיבלה מראש את האישורים הנדרשים מהגורמים המוסמכים לכך, במשרד המשפטים ובנציבות שירות המדינה. ההגשה נעשית בהתנדבות. אנחנו שמחים על הצטרפותה של הגב׳ זילבר לשידורי התחנה. מוזמנים להאזין לתכנית  מדי יום ה׳ ב-20:00 בערב".