המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (להלן: "מרב"ד") הוא יחידה מנהלית של משרד הבריאות שתפקידה לעסוק ברפואה תעבורתית ובמניעת תאונות דרכים שנגרמות עקב ליקוי בריאותי או אישיותי של הנהג. במסגרת סמכויותיו, המרב"ד נוהג זמן לבדיקה נהגים שמופנים אליו ע"י רשויות שונות של המדינה לצורך בחינת כשירותם לנהיגה. 

סמכויותיו ותפקידיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המרב"ד שואב את סמכותו מפקודת התעבורה ומתקנות התעבורה. לפיכך, למרב"ד מותר לדרוש מנהג לבצע בדיקות רפואיות אם התעורר ביחס אליו חשד שנהיגתו מסוכנת לציבור עקב ליקוי בריאותי (פיזי או נפשי) או עקב ליקוי אישיותי. מדי שנה בערך 50 אלף נהגים מוזמנים לבצע בדיקות במרב"ד אשר בסיומן הוא מוסמך להמליץ למשרד הרישוי על כשירות או אי כשירות של אדם לנהיגה. הבדיקות שנערכות לנהגים במרב"ד כוללות בדיקת פסיכולוג, מבדקים ממוחשבים, בדיקות רפואיות ועוד. במסגרת הבחינה שמבצע המרב"ד הוא ייקח בחשבון את עברו התעבורתי של הנהג, עברו הפלילי, שימוש בסמים וחומרים ממכרים אחרים כמו גם בעיות של ציות לחוק וקבלת מרות.

חשוב להבהיר כי משרד הרישוי אינו נוהג לסטות מהמלצת המרב"ד ולכן אם המרב"ד יקבע שנהג מסוים אינו כשיר לנהוג, משרד הרישוי יורה על שלילת רישיונו.

קבלת ליווי משפטי בהתנהלות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים 
על פי רוב, קבלת ליווי משפטי מעורך דין מקצועי ומנוסה באופן התנהלות המרב"ד, תוכל לסייע רבות לנהג בשמירה על רישיון הנהיגה שלו. עורך דין מיומן יוכל להכין את הנהג למבדקים הצפויים לו במרב"ד ועל ידי כך להגביר באופן משמעותי את סיכויי הצלחתו במבדקים , כמו כן באפשרותו של עורך הדין לזרז את הליך הבדיקה של הנהג במרב"ד הן ע"י קביעת זימון מהיר ככל הניתן לבדיקה והן ע"י זירוז התשובה של המרב"ד.

במקרה שהמרב"ד המליץ על פסילת רישיונו של נהג, ניתן להגיש ערר על ההחלטה לוועדת ערר שמורכבת משלושה רופאים. פניה לעורך דין בעל מומחיות וידע מקצועי רחב בתחום המרב"ד תוכל לסייע רבות גם לנהג שהמרב"ד המליץ למשרד הרישוי לפסול את רישיונו. עורך הדין ייבחן לעומק את החלטת המרב"ד, את נסיבות המקרה ומאפייניו הייחודיים של הנהג, יגיש עבורו ערעור על החלטת המרב"ד ויצרף במקרה הצורך גם חוות דעת רפואית רלבנטית כדי לסתור את החלטת הוועדה. חשוב לציין כי במקרים המתאימים ישנה אפשרות להגיש ערעור על החלטת ועדת הערר לבית המשפט המחוזי שידון בו בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.

מוניטין רב והצלחות מקצועיות בהתנהלות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
עורך דין משה רבי, בעל ניסיון של כ-20 שנה בתחום דיני התעבורה, מעניק ייצוג וליווי משפטי לנהגים שזומנו למבדקים במרב"ד. עו"ד משה רבי צבר במהלך השנים הצלחות רבות בכל הקשור לליווי נהגים בפני המרב"ד, בפני ועדות ערר על החלטות המרב"ד ובבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. יתרה מזאת, עו"ד משה רבי צבר במהלך השנים מוניטין רב בהחזרת רישיונות נהיגה לנהגים שרישיונם לא אושר או נפסל על ידי המרב"ד, וכן לנהגים שרישיונם נשלל עקב אי התאמה הנובעת מבעיה רפואית או מאי התאמה אישיותית לנהיגה.

עורך דין משה רבי מעורב באופן אישי בכל תיק ותיק שמתנהל במשרדו ודוגל במתן שירות מקצועי ואישי לכל לקוחותיו, תוך התייחסות לכל צרכיו ורצונותיו של הלקוח במסגרת התנהלותו מול המרב"ד, מול ועדות ערר על החלטות המרב"ד, מול בית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים ומול בתי המשפט לתעבורה.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-6112860
כתובת: רחוב אבא הלל סילבר 12, רמת גן
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/51/715/

הכתבה באדיבות אתר לא גייד.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.