נהיגה במהירות מופרזת נחשבת לאחת מעבירות התעבורה הנפוצות והשכיחות ביותר במדינת ישראל. העונש לאדם שנהג במהירות מופרזת תלוי במקום שבו בוצעה העבירה ובמידת החריגה מהמהירות המותרת. העונשים בגין ביצוע עבירה של נהיגה במהירות מופרזת נעים בין קנס כספי ועד להגשת כתב אישום ופסילת רישיון נהיגה. 

על פי החוק בישראל, מהירות הנסיעה המותרת היא 50 קמ"ש בשטח עירוני, 80 קמ"ש בדרך שאינה עירונית שאין בה שטח הפרדה, 90 קמ"ש בדרך שאינה עירונית שיש בה שטח הפרדה ו-120 קמ"ש בכביש מהיר.

נתפסת נוהג במהירות מופרזת? מה עכשיו?
העונש לאדם שנהג במהירות מופרזת תלוי בין היתר בהיקף החריגה מהמהירות המותרת, כך שככל שהחריגה מהמהירות המותרת היא גבוהה יותר, כך העונש לנהג צפוי להיות חמור יותר. נוסף על כך, העונש לנהג תלוי גם בסוג הדרך שבו התבצעה העבירה ובעבר התעבורתי של הנהג. לפיכך, ככל שהנהג ביצע יותר עבירות תעבורה בעבר, הוא צפוי להיענש בחומרה רבה יותר.
 
משטרת ישראל מוסמכת לעצור נהגים שנסעו במהירות גבוהה מהמהירות המותרת הקבועה בחוק. המשטרה אוכפת את החוק על ידי שימוש במכשיר מד מהירות לייזר המכונה ממל"ז, מצלמות מהירות נייחות שמוצבות לצד כבישים רבים בארץ ומכשיר דבורה מבוסס רדאר.
 
אם צולמתם על ידי מצלמה נייחת או נתפסתם על ידי שוטר תנועה כאשר אתם נוהגים במהירות מופרזת, פניה מוקדמת לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום דיני התעבורה תסייע לכם להפחית את העונש ובחלק מהמקרים אף תוביל לביטול האישום נגדכם.
 
נהג שנעצר בשל נהיגה במהירות מופרזת, עלול לקבל זימון לשימוע בפני קצין משטרה שבסופו רישיון הנהיגה שלו עלול להישלל למשך תקופה של 30 יום. במקרה כזה עו"ד מנוסה ומיומן שמחזיק בידע משפטי נרחב ועדכני בתחום דיני התעבורה, יוכל להגיש ערעור על ההחלטה על ידי הגשת בקשה לביטול הפסילה המנהלית לבית המשפט.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין לצורך ייצוג בעבירת נהיגה במהירות מופרזת?
במצב שבו נעצרתם על ידי שוטר תנועה בטענה שנהגתם במהירות מופרזת, חשוב לדעת כי עומדת לכם הזכות לפנות לעורך דין מקצועי שעוסק בתחום דיני התעבורה, שילווה, ינחה וייצג אתכם מול המשטרה והתביעה המשטרתית בהתאם לצורך במטרה להביא להקלה משמעותית בעונש.

פניה לעורך דין שעוסק בדיני תעבורה כבר בשלב הראשוני שלפני השימוע במשטרה, עשויה למנוע את הפסילה המנהלית של רישיון הנהיגה למשך 30 יום ואת שלילת רישיון הנהיגה לתקופות ממושכות הרבה יותר כאשר מדובר במקרים של חריגה משמעותית מהמהירות המותרת.

עורך דין מנוסה בדיני תעבורה על פי רוב ייבחן את הראיות, יבדוק האם נפלו כשלים במדידת מהירות הנסיעה דוגמת כיול לקוי של מכשיר המדידה או ליקוי אחר במכשיר המדידה וייבחן את תנאי השטח שבהם נעשה שימוש במכשיר. במקרים מסוימים, עורך הדין ישתמש בממצאים כדי להביא לביטול ואף למחיקת האישום לאחר שנמצא פגם במהימנות הבדיקה או לחילופין להביא לגיבוש הסדר טיעון מקל עם הנהג.

ניסיון רב בייצוג נהגים בבית המשפט לתעבורה
עו"ד חזי כהן מתמחה בדיני תעבורה ומעניק מזה שנים רבות שירות וייצוג משפטי מקיף בתחום. לקוחות משרדו נהנים בעקביות ממענה מהיר לכל צרכיהם במסגרת ייעוץ והכנה לחקירה במשטרה, ייצוג בבקשות פסילת רישיון נהיגה עד תום ההליכים, ייצוג בעבירות תעבורה בכלל ובעבירות מהירות מופרזת בפרט ואף ייצוג בבקשות מעצר. 

נוסף על כך, עו"ד חזי כהן מייצג נהגים בפסילות מנהליות והשבתת רכבים ומגיש בשמם בקשות לביטול השבתת רכבים ובקשות לביטול פסילה מנהלית בפני בית המשפט לתעבורה. כמו כן, במסגרת עיסוקו עורך הדין חזי כהן מייצג נהגים מול משרד הרישוי, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובבתי המשפט לתעבורה במגוון עבירות כולל עבירות ברירת משפט.

עורך דין חזי כהן רשם הצלחות רבות בייצוג נהגים במגוון עבירות ובמקרים רבים הביא להקלה משמעותית בעונשים. עו"ד כהן מכיר בחשיבותו הרבה של רישיון הנהיגה עבור לקוחותיו ולכן פועל במסירות כדי לשמור עליו. עו"ד חזי כהן דוגל בזמינות גבוהה ובמתן ליווי משפטי צמוד, יחס אישי ושירות מקצועי לכל לקוחות משרדו עד לסיום ההליך המשפטי לשביעות רצונם. דוגמא אחת מיני רבות ניתן לראות בפסק דין בו על אף שדובר בנהג חדש שנסע במהירות 174 קמ"ש לאחר ייצוג של עורך דין כהן התיק הסתיים בענישה מינימאלית בלבד - 
https://www.lawguide.co.il/articles/7736/B-20340/. 

משרד עו"ד חזי כהן מעניק ללקוחותיו שירות משפטי איכותי ומסור כולל ייצוג במעצר עד תום ההליכים, פסילה מנהלית, פסילת רישיון עד תום ההליכים, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בזמן פסילה, נהיגה בקלות ראש, שימוש בטלפון בזמן נהיגה, עבירות ברירת משפט ועוד. עורך הדין כהן מקפיד להעניק לכל לקוחותיו שירות מקצועי, דיסקרטי ואיכותי מבלי להתפשר על אדיבות וליווי אישי לאורך כל ההליך המשפטי.

פרטי התקשרות: 
טלפון: 053-9428425
כתובת: שפע טל 1, תל אביב
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/7736/19198/ 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.