"אירועים חמורים מאוד": אירועי האלימות החמורים נגד שוטרים בדיר אל אסד מצטרפים לשורה ארוכה של התפרעויות בתוך היישוב הערבי בישראל. דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, הסביר הבוקר (שני) איך המשטרה מתכוונת לטפל באירועים האלה בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM: "היו 11 מעצרים, אבל יהיו עוד. נמצה את הדין עם כל מי שפגע בשוטרים".

לוי הסביר כי במשטרה רואים בחומרה את הפגיעה בשוטרים: "אלו שנעצרו חשודים בעבירות חמורות מאוד של תקיפת שוטר". בהמשך דווח כי במח"ש (מחלקה לחקירות שוטרים, משרד המשפטים) לקחו את הנשקים של השוטרים שנכחו בזירת האירוע. על כך השיב לוי: "לקיחת כלי נשק על ידי מח״ש באירועים מהסוג הזה זה דבר שגרתי, הבדיקה הבליסטית היא חלק מהחקירה".

"השוטרים שוחחרו מבתי החולים מתוך רצון לחזור לפלוגות בשטח", המשיך. "זה אירוע חמור מאוד. יש פה פורעי חוק שתועדו במהלך הצתה של שתי ניידות משטרה, תקיפה של שוטרים ושימוש בירי. 11 מהם נעצרו, וצפויים עוד עצורים. משטרת ישראל תמצה את הדין איתם". 

לשאלה איך במשטרה מגיבים לטענות של ראש המועצה על ירי מיותר, השיב לוי: "מעל גלי האתר לא מנהלים ויכוח. יש הידברות עם ראש המועצה. המכנה המשותף גם של ההנהגה המקומית וגם של המשטרה הוא להחזיר את השגרה לדיר אל אסד".