המונח איחוד משפחות מתייחס להגירה שמתבצעת על ידי בני משפחה במטרה להתאחד עם בני משפחה אחרים שהם אזרחים או תושבי קבע בישראל. בישראל כמו במדינות רבות בעולם מותרת הגירה באמצעות איחוד משפחות במסגרת הליך שמתקיים לאורך זמן ובכפוף לקיומם של תנאים שונים. זאת, תוך ניסיון לשמור מצד אחד על זכותו הבסיסית של אזרח לחיי משפחה בישראל עם מי שלבו בחר ומצד שני, לשמור על זכות המדינה לבקר להגביל הגירה אליה.

חוק השבות מאפשר לכל יהודי לעלות לישראל
מדי שנה מגיעים למדינת ישראל אלפי מהגרים שאינם יהודים במסגרת הליך איחוד משפחות. תופעות גלובליות רבות משפיעות על גידול משמעותי בזוגות מעורבים ובכלל זה הפיכת העולם לכפר גלובלי, אתרי היכרויות בינלאומיים, עשרות אלפי עובדים זרים ופליטים החיים בישראל מתערים ומוצאים כאן בני זוג, נורמליזציה יחסית מול הרשות הפלסטינית ועוד. עיקר התהליך מתבצע מול משרד הפנים אך מעורבים בו גם גופים ממשלתיים נוספים שתפקידם לבחון את אמיתות הקשר המשפחתי במטרה למנוע הגירה וכניסה לישראל של אנשים שאינם זכאים לכך בהתאם לקריטריונים שנקבעו בחוק ובנהלים.

כך ייצוג משפטי איכותי יסייע לכם בהליך של איחוד משפחות
כדי להסדיר מעמד עבור בן הזוג הזר על הישראלי לפנות למשרד הפנים בבקשה. במסגרת הליך הבקשה נדרשים בני הזוג בשלב הראשון להמציא מסמכים רבים, בשלב השני עוברים בני הזוג ראיון סימולטני מוקפד. ככל שמשרד הפנים השתכנע כי מדובר בקשר כן ובשל, קיים מרכז חיים ואין מניעה חיצונית, הבקשה תאושר ובן הזוג הזר יחל בהליך מדורג להסדרת מעמדו בישראל.
 
בפועל מדובר בהליך לא פשוט הן מבחינה אובייקטיבית שכן רובנו לא היינו בוחרים לחשוף את פרטי חיינו ויחסינו לבחינת פקידי משרד הפנים. מבחינה זו מדובר בהליך שבאופן מובנה פולשני ופוגע בפרטיות. בנוסף, משרד הפנים מתאפיין במדיניות קשוחה כלפי זרים, בבחינה "תבניתית" של מערכות יחסים, במתן מידע לא מדויק ובדרישות שפעמים רבות אינן עולות בקנה אחד עם הנהלים.
 
מומלץ להגיע למשרד הפנים מיוצגים על ידי עורך דין שזו התמחותו. 

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-7101865
כתובת: החשמונאים 91, תל אביב 
אתר: https://www.lawguide.co.il/lawyers/11262/27946/ 

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.