רצח עדיאל תורתי: בית המשפט המחוזי גזר הבוקר (שלישי) על אלירן אסקיאס עונש של 12 שנות מאסר בפועל, עונש מאסר על תנאי, ופיצוי כספי בגובה 80 אלף ש"ח לאחר שבמסגרת הסדר טיעון הורשע על פי הודאתו בניסיון רצח, השמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט.

לפי כתב האישום המתוקן, אסקיאס, יחד עם הנאשמים הנוספים בפרשה, קארו גבוריאן וקטין נוסף, שהו יחד עם תורתי ביחידת דיור אותה רצה להסתיר בפתח תקווה בשל פעילותו הפלילית. לאחר שצרכו יחד אלכוהול וקוקאין, חשד קארו במנוח כי "הלשין" על מיקומה של היחידה, ועל רקע זה שלושתם החליטו להרוג אותו.

אסקיאס הרביץ לתורתי, דקר אותו באמצעות סכין ושבר בקבוק זכוכית, וחנק אותו באמצעות חולצה. לאחר שסברו כי הוא מת, הותירו אותו השלושה שכוב על הרצפה, והחלו בפעולות להשמדת ראיות והיעלמותו במטרה להימלט מעונש. הם חזרו ליחידת הדיור, ניקו אותה, ולאחר מכן חפרו קבר למנוח על מנת להעלימו באדמת חורשה סמוך ליחדת הדיור.

החשודים במעורבות ברצח עדיאל תורתי מוסגרים לישראל (צילום: דוברות המשטרה)
החשודים במעורבות ברצח עדיאל תורתי מוסגרים לישראל (צילום: דוברות המשטרה)

בנתיחה שנעשתה בגופו של תורתי נמצאו אלכוהול וכן רמות קטלניות של קוקאין. הפרקליטות הבהירה כי "נוכח ממצאי הנתיחה בכתב האישום המתוקן לא צוין כי מותו של המנוח נגרם כתוצאה ממעשיו של הנאשם ושותפיו".

משפט נגד שני נאשמים נוספים בעבירת ניסיון הרצח עודנו מתנהל, ונאשם נוסף שהורשע בסיוע לאחר מעשה נידון לשנתיים מאסר.