חשד לרצח: צעיר כבן 18 נורה הבוקר (חמישי) למוות במחנה הפליטים שועפט בירושלים, וצעיר נוסף כבן 18 נפצע באורח קשה. צוות מד"א הגיע לחבירה עם רכב במחסום, ופינה את הפצוע לבית החולים הדסה בהר הצופים בירושלים, כשמצבו לא יציב. 

על פי החשד, לזירת הרצח הגיע רכב ובו חשוד חמוש שיצא מהרכב וביצע ירי לעבר קבוצת צעירים שעמדה בסמוך, ופגע, כאמור, בשניים מהם. נסיבות האירוע, שהרקע שלו פלילי, אינן ידועות.

אירוע זה מצטרף לתקרית טרגית נוספת שאירעה לפנות בוקר, כאשר גופת אישה אותרה בתוך רכב שעלה באש, סמוך לכפר סאג'ור בצפון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, נאלצו לקבוע את מותה. חובש בכיר במד"א פבל לוין סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות החירום שכיבוי את הרכב שעלה באש. לאחר פעולות הכיבוי וכאשר ניתן היה להתקרב למקום זיהנו בתוך הרכב נפגע מחוסרת הכרה ללא סימני חיים עם פגיעות קשות בכל חלקי גופה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

על פי נתוני המעקב של עמותת "יוזמות אברהם", מתחילת שנת 2021 נרצחו 82 ערבים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 69 אזרחים ו-13 שאינם אזרחים. בנוסף, שישה אזרחים ערבים נהרגו בידי כוחות משטרה, ומבין כלל הנרצחים, 12 הן נשים.