המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, החליט היום (ראשון) כי המשטרה תשתלב בואפן מלא במנהלת "מגן", שבה חברים גופי מחקר ופיתוח, צה"ל והשב"כ. את החלטתו מסר המפכ"ל בדיון בנושא התמודדות המשטרה עם איום הרחפנים.

המשטרה כאחראית על ביטחון הפנים של מדינת ישראל נערכת לאיום כפול: איום פלילי - שימוש של ארגוני הפשיעה ברחפנים למטרות שונות, החל מהעברת חבילות ונשקים ועד רחפנים שישמשו לחיסולים בעולם התחתון.  איום הטרור - רחפן תופת לתוך תחומי ישראל אם דרך גבולות המדינה ואם מיהודה ושומרון.

בין ההצעות שעלו בדיון היא הקמה של טייסת משטרתית להטסת רחפנים וליירוט רחפני טרור ופשיעה ולשדרוג יכולות משל"ט המשטרה שיאפשר לצפות בשמיים לצד יכולות פיקוד ושליטה באירועי רחפנים. בנוסף תבחן הקצאת תקנים למחוזות המשטרה בכדי לבנות כוחות ייעודיים לנושא. עוד הוחלט לחזק את הקשר עם שאר ארגוני הביטחון שפועלים בתחום בכדי לבחון את האמצעים הקיימים ולקחת חלק פעיל בפיתוח אמצעים שיעמדו בדרישות ובאתגרים של המשטרה.

"מגן", מנהלת שהוקמה בשנת 2018 בראשות חיל האוויר, נועדה לתת מענה להתמודדות לאומית עם איום הרחפנים. במנהלת חילקו את תחומי האחריות בין כלל הגופים, כך שכל אחד יתמודד עם האיום בשטחים עליהם הוא אחראי מתוקף החוק.