"מערכת המשפט לא יכולה לעבור על כך לסדר היום": עדותו של עד המדינה ואיש התקשורת הבכיר לשעבר, ניר חפץ, במשפטו של יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, ממשיכה לעורר סימני שאלה לגבי התנהלות גורמי אכיפת החוק בעת העבודה על התיק. על הנושא שוחח היום (רביעי) עו"ד עמית בכר, לשעבר פרקליט בכיר בפרקליטות מיסוי וכלכלה, עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM, ואמר: "התרגילים שעשו לחפץ הם פסולים, המשטרה משתמשת בהם כמו בסם".

"אני פחות אוהב לפרשן אונליין כל אמירה של עד במשפט, כאילו היינו מפרשים משחק כדורגל", אמר תחילה. "זה לא עובד ככה במשפטים. לגבי אמירות ספציפיות ואיפה ממוקם אתר 'וואלה!' בפרשנות, איפה זה בתוך כל הקונטקסט של העדות שלו? זה לא יכול ללמד אותך הרבה. מעבר לעובדה שאני לא חושב שלתייג את אתר 'וואלה!' כשמאלני זה מועיל להגנה של נתניהו. אני מסתכל על זה כסניגור", הוסיף בכר.

לאחר מכן הוא נשאל מדוע הטיעון הזה לא טוב להגנה, והשיב: "מה שהתביעה צריכה להראות זה שהייתה איזושהי היענות או שינוי בהתנהגות של 'וואלה!' בעקבות הבקשה של נתניהו. יותר קשה להשיג שינוי מאתר שהוא נגד נתניהו. אם זה היה אתר שאוהד את נתניהו אידיאולוגית אז היה יותר קשה לתביעה להוכיח". הוא אמר עוד: "אני לא חושב שתזת התביעה עד עכשיו השתנתה משמעותית מתחילת המשפט, והיא גם לא נסדקה לדעתי, אבל גם אם מישהו מצפה לזיכוי זה לא הזמן שזה צפוי לקרות".

אתר וואלה (צילום: פלאש 90)
אתר וואלה (צילום: פלאש 90)

"תרגילי החקירה האלה הם תופעה שצריך לעקור מהשורש"

על עדותו של חפץ אמר כי תרגילי החקירה מטרידים אותו: "אני חושב שהתרגילים שנעשו לניר חפץ הם פסולים, ולצערי הרב המשטרה משתמשת בזה יותר מדי פעמים, כמו התמכרות לאיזה סם, כי זה הרבה יותר קל לנהל ככה חקירות. אני חושב שמערכת המשפט לא יכולה לעבור על זה לסדר היום. הם עושים את זה בהרבה מאוד תיקים של עבירות טוהר מידות אבל לא רק, אין לזה שום קשר לתפיסה פוליטית ולניסיון להפיל מישהו - זו תופעה קיימת שצריך לעקור אותה מהשורש ולדעתי הרבה מאוד מהפרקליטים מתנגדים לה".

על התנהלות הפרקליטות בליווי החקירה, הוסיף: "אם הגיע לפתח הפרקליטות התרגיל של ניר חפץ, שבזמן ששתק בחקירה, אז זו שגיאה חמורה לאשר את זה. השימוש בתרגילים מהסוג שנעשה לחפץ הוא פסול, אפשר לדון בו ברמה פילוסופית אם הוא נכון כשאתה מחפש רוצח נתעב או אנס".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm