בית המשפט בירושלים הגיש השבוע כתב אישום נגד תושב ירושלים בשנות ה-40 לחייו בגין גניבת מכשירי טלפון ניידים וחפצים במספר מקרים. 

מחקירת האירועים לגביהם הוגשו תלונות במהלך השבועות האחרונים עולה כי בתחילת חודש נובמבר, בשעות הבוקר, הגיע הנאשם אל בית החולים הדסה עין כרם בעיר שם ניגש אל מקומות שונים וניצל בעורמה את חוסר תשומת-לב בעליהם של המכשירים שנגנבו.

עוד עולה כי באחד המקרים, ניגש הנאשם אל בית הספר לסיעוד שם הבחין במספר תיקים והחל לבחון את תכולתם. בתוך כך, נטל הנאשם מתיקה של המתלוננת את ארנקה שהכיל מסמכים אישיים וסכום כסף רב ועזב את המקום. בהמשך לכך, נמצא הארנק ללא הכסף באוטובוס שירות בעיר והושב על ידי הנהג לידי בעליו. 

במקרה אחר שהתרחש באותו היום, הנאשם הגיע אל אחת מהמעבדות של בית החולים ונכנס אליה בעורמה תוך שניצל את כניסתם של עובדי המקום, ונטל  מכשיר פלאפון השייך לעובדת במקום ועזב את המקום. בנוסף, הספיק הנאשם גם להיכנס אל משרדו של בכיר בביה"ס לרוקחות ומשם נטל את מכשיר הטלפון הנייד שהושאר ללא השגחה לזמן קצר.

באירוע אחר שהתרחש בתחילת החודש, עובד בחנות בעיר דיווח כי בעת שעסק בסידור סחורה, הניח את מכשיר הטלפון שלו על המדף הסמוך. במהלך הסידור, נכנסו לקוחות לחנות,  ובזמן שהעניק להם שירות, נכנס הנאשם אל המקום וגנב את מכשיר הפלאפון תוך שניצל את חוסר תשומת לב בעליו ומיד לאחר מכן יצא ועזב את המקום.

גניבת טלפונים בבית עסק (צילום: באדיבות המשטרה)

כאמור, בעקבות התלונות הרבות שהצטברו נגדו, פתחה במשטרה בחקירה במהלכה זוהתה זהותו של הנאשם. מעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט לטובת המשך החקירה שהבשילה כאמור בימים אלו לכדי כתב אישום מפורט שהוגש על ידי התביעה המשטרתית. כתב אישום זה, מצטרף לכתב אישום נוסף שהוגש יום קודם לכן כנגד נאשם שלא בחל במעשיו וגנב בין כתלי בית חולים בירושלים פלאפונים מאדם המאושפז ועובדת במקום.

מהמשטרה נמסר כי הודות לפעולות חקירה שערכה המשטרה ובסיוע מחלקת הביטחון של אותו בית החולים, נתפס החשוד "על-חם" ונעצר לחקירה שבהמשכה, כאמור, הוגש נגדו השבוע כתב אישום בבית המשפט.