אז לשאלה הראשונה – האם זה בכלל אפשרי?
משרד התחבורה מטיל מדי שנה נקודות תעבורה על למעלה מעשרות אלפי נהגים בכבישים בישראל, למעשה על כל עבירה שנהג בישראל יבצע, הוא יקבל מספר נקודות שנקבע מראש לאותה עבירה שביצע. ככל שמספר הנקודות יהיה גבוה יותר, כך גם תדורג רמת "הבעייתיות" והמסוכנות של הנהג בכביש. על מנת להימנע ממצבים כמו שלילת הרישיון לצמיתות תצטרכו בצד שלכם עורך דין תעבורה בעל ניסיון. הזמנו את עורך דין חגי סער מ-משרד עו"ד חגי ואלון סער על מנת לעשות לנו מעט סדר בדברים.

להתחקות אחר הנהג באמצעות שיטת הניקוד
לרוב, כאשר תבצעו עבירת תנועה, מלבד הקנס הגדול אותו תידרשו לשלם, תקבלו גם נקודות בגין אותה עבירה שביצעתם. משרד הרישוי עוקב אחר כמות הנקודות של כל אחד מן הנהגים, וכך מקבל מעין "אינדיקציה" לסוג הנהג, איך הוא נוהג והאם יש לנקוט נגדו בהליכים מסוימים. בין הדרכים של משרד הרישוי לטפל בנהגים אלו הם באמצעות הרתעה, הכוונה ואף שלילה.

  • הרתעה – עובדי משרד הרישוי יתריעו לנהג כי הוא מגיע לסף נקודות אשר עשוי לדרוש ממנו בעתיד קורס נהיגה מונעת ואף שלילה של רישיון הנהיגה. (אגב, לא תמיד הם "מתריעים" ותוכלו למצוא את עצמכם ישר מדלגים לשלבים הבאים).
  • הכוונה – אנשי משרד הרישוי רואים את מספר הנקודות העומדים לחובתכם, ובמקרה של הגעה למס' נקודות מסוים (12 ומעלה), יפנו את הנהג לבצע קורס נהיגה מונעת על מנת לשפר את איכות הנהיגה שלו וההסתכלות שלו על הכביש.
  • שלילה – שלילה יכולה להיות לאחר הכוונה שלא צלחה (כלומר, אם הנהג צובר לחובתו מספר רב של נקודות), אך יכולה להיות גם במקרים בהם עבירת התנועה הייתה כה חמורה שהיא מצדיקה שלילה מיידית. שלילה יכולה להינתן לתקופה של בין 30 ימים – לצמיתות.

לבטל נקודות תעבורה: מה הם היתרונות?
לא מעט אנשים מבינים את החשיבות של מחיקת נקודות תעבורה, ופועלים יחד עם עורך דין תעבורה מומחה ובעל ניסיון לשם טיפול בבעיה. אז מה הם למעשה היתרונות במחיקת נקודות תעבורה יחד עם עורך דין?

  • להרחיק את עצמכם משלילה
    כל נקודה הנזקפת לחובתכם מקרבת אתכם צעד אחד אל שלילת רישיון הנהיגה שלכם. למעשה, נקודה אחת יכולה להיות ההבדל בין שלילת רישיון או אמצעי תיקון כזה או אחר שתחויבו לעשות (קורס נהיגה נכונה בסיסי / מתקדם וכיוצ"ב)
  • חוסכים לא מעט בירוקרטיה
    מדינת ישראל, כמו מדינת ישראל, מאופיינת בבירוקרטיה שלא נגמרת, על מנת להימנע מבירוקרטיה לא נעימה ומאחר ואין לכם ניסיון בתחום התעבורה, עורך דין בעל ניסיון ומוניטין יוכל לעזור לכם לבצע את העבודה.
  • מחיקת כל הנקודות – "דף נקי"
    למעשה, יש לא מעט סיבות בהן ניתן למחוק נקודות תעבורה. כמו כן ניתן לערער על נקודות תעבורה הנמצאות בתוקף ולבטלם גם. כאשר כל הנקודות התקפות נמחקות, למעשה הניקוד "מתאפס" וכך גם הגישה של משרד הרישוי אליכם ואל רישיון הנהיגה שלכם.
  • קבלה לעבודה
    לא מעט מקומות עבודה שעיקר העבודה בהם זה נהיגה, מחפשים נהגים בלי עבר תעבורתי בעייתי ו/או ללא כמות גבוהה של נקודות המעידה על נהיגה בעייתית. 

מוחקים נקודות: עורך דין תעבורה חגי סער
אנו מאמינים שלא הגעתם לכאן סתם, אם אתם בעמוד זה סימן שאתם רוצים למחוק את הנקודות הקיימות שלכם ולהרחיק את עצמכם מן שלילה עתידית. משרד עורך דין תעבורה - חגי ואלון סער מתמחה בתחום דיני התעבורה וייצג במשך השנים למעלה מאלפי לקוחות מרוצים בכל הארץ. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום לשיחת יעוץ!