"קיפד את חיי בת זוגו באלימות חייתית ונידון ל-21 שנות מאסר": גזר הדין שהושת אמש בבית המשפט המחוזי על רוצח בת זוגו בשיסוף גרונה, מוחמד לבאבידי, עורר מחדש את הדיון על מתמודדי נפש ופגועי נפש ויחס החוק לאחריותם הפלילית. השופט בדימוס ועורך הדין הבכיר משה גלעד דיבר על הנושא הבוקר (שני) ברדיו צפון 104.5fm: "בינינו מתהלכים חולי נפש לא תמיד מאובחנים, פצצה מתקתקת".

"הדברים שנאמרו בבית משפט באים לטהר את הרגשתו מפני מקרה חמור מאוד. הנאשם שאני מייצג המית את המנוחה, הוא שיסף את גרונה. למרות התאורים הללו, למרבה הצער, בינינו מהלכים אנשים פגועים בנפש שלא תמיד מאובחנים", הוסיף עו"ד גלעד.

"בפנים בתוך הנפש מתקתקת פצצה" המשיך עורך הדין, "דווקא במקרה הזה הדברים היו ידועים, הוא נבדק על ידי רופא במשך תקופה ארוכה. אלא מה? הסטיגמה שיש למחלות נפש בציבור מנעה ממשפחתו לטפל, מנעו ממנו לספר לסנגורו". הוא הסביר: "בחוק יש שני פטורים - פטור מלא, והוא יוצא זכאי כי הוא מאובחן כחולה נפש, ופטור חלקי - וזה המקרה כאן. נכנס למאסר אדם חולה".

מוחמד לבאבידי (צילום: באדיבות המשפחה)
מוחמד לבאבידי (צילום: באדיבות המשפחה)

על התנאים שהבשילו לכדי הסדר טיעון שנחתם עם הרוצח, הסביר גלעד: "המצב הנפשי שלו הצדיק שינו העברה מרצח בכוונה תחילה להמתה בנסיבות מופחתות שדינה 20 שנות מאסר. הוא קיבל 19 שנה ועוד שנתיים על עבירת שיבוש מהלכי משפט".