הותר לפרסום: בית משפט השלום בבאר שבע גזר היום (שלישי) על דב אייזיק, שוטר במשטרת התנועה, עונש מאסר בפועל של ארבע שנים וחצי, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות בסך 100 אלף שקלים. זאת לאחר שהורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות מין, מרמה והפרת אמונים. תיק החקירה נוהל ע"י עורכת הדין עדי וולנרמן וצוות דרום במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות.

על פי הכרעת הדין בשנת 2017, בין היתר, בעת שחקר אייזק את המתלוננת נגדו באזהרה, בחשד שביצעה עבירת תנועה, ביצע בה עבירות מין בניגוד לרצונה. בטרם החקירה, ערך למתלוננת תשאול בעל פה, ממנו עלה החשד, כי היא עברה עבירה פלילית, והחל לשוחח עמה על נושאים בעלי אופי מיני.

בהמשך, ניצל את נגישותו למאגר הפלילי, ובדק את פרטי ההתקשרות של המתלוננת ובני משפחתה. בהמשך לכך, יצר עמה קשר, במטרה לקיים עמה קשר מיני. הוא ביקש ממנה שתיפגש עמו, תוך שסחט אותה על רקע המידע המפליל אודותיה, שהגיע אליו במסגרת התשאול בעל-פה. 

הוא הורשע בביצוע עבירות של סחיטה באיומים, מעשה מגונה בלא הסכמה, הטרדה מינית, הוצאת מידע שלא כדין מהמרשם הפלילי, זיוף בידי עובד ציבור והפרת אמונים. הוא הורשע אף בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות, כאשר צילם תמונות אינטימיות של מספר נשים ללא ידיעתן, בהן נשים שצולמו בעת שהיו בתחנת המשטרה. 

"באופן אובססיבי ומתמשך פעל לאיתור קורבנות להגשמת סטיותיו"

בית המשפט קבע כי, "עבירות מין, כשלעצמן, הן תופעה מכוערת ובזויה שיש להוקיע. משנה חומרה היא, כאשר העבריין הפוגע, הוא לא אחר מאשר שוטר, גורם במערכת אכיפת החוק, הגוף אשר נועד לשמור על בטחון התושבים".

בית המשפט הוסיף כי, "מדובר בעבירות חמורות, מבזות ומשפילות כלפי כל אחת מהקרבנות שצולמה על ידי הנאשם. מדובר בעבירות, שכיום הן קלות מאוד לביצוע, בייחוד לאור הזמינות של האמצעים הטכנולוגיים, וריבוי העבירות – מדבר בעד עצמו. ההתרשמות הכוללת מהנאשם – היא כי מדובר בלא פחות מאשר צייד מניפולטור ומתוחכם ביותר, שלמרבה הצער – ניתנו בידו סמכויות מתוקף תפקידו, אותן ניצל, באופן אובססיבי ומתמשך לאיתור קורבנות להגשמת סטיותיו המיניות האפלות". 

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. עם הפתיחה בחקירה ונוכח חומרת החשדות, הוצא השוטר לחופשה כפויה. לאחר שימוע כדין הוחלט כבר בנובמבר 2018 על פיטוריו, כמי שביצע עבירה שיש עמה קלון".