בחודשיים האחרונים נחשפים במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) למספר לא מבוטל של חקירות בנושא אלימות במשפחה, ובמרכזן מעצר של שוטרים החשודים בתקיפת בנות זוגם או אמם.

התקופה האחרונה מדליקה ללא ספק נורה אדומה במשרדי מח"ש, ואמורה להדליק נורה בוהקת גם במשטרה בכל הקשור למצבם הנפשי והאישי של חלק מהשוטרים, בין אם בשל עומס עבודה או לחץ בעבודה ובין אם בשל מצבם המשפחתי והמצוקה הכרוכה בכך.

רק ביום שישי האחרון נעצר על ידי חוקרי המחלקה לחקירות שוטר ותיק ממחוז דרום המשרת כבר 22 שנים במשטרה, בחשד לאיומים ברצח ותקיפה חמורה של אשתו משום שביקשה להיפרד ממנו. מקרה זה הוביל אותנו לשורה של מקרים נוספים שאירעו בשבועות האחרונים, כאלה שרק בנס לא הסתיימו כמו במקרה של דיאנה רז (דזבייב) שנרצחה על ידי בעלה השוטר, אמיר רז.

אגב, בתחילת החודש בדיון שהתקיים בעניינו של שוטר סיור מתחנת עיירות שהואשם באיומים על חיי אשתו לאחר שביקשה להתגרש ממנו כשנישואיהם עלו על שרטון, הגיעה האישה לבית המשפט כדי לחזק את בעלה ולבקש מהשופט חיים פס לרחם עליו.

בכתב האישום שהגישה מח"ש נטען כי השוטר איים על רעייתו ואמר לה: "אני אקבור אותך, אני אגמור אותך חיה ואת יכולה להתקשר למשטרה עכשיו. אני בא לחפש אותך עם נשק ביד ולדפוק בך כדור. אלך לבית סוהר לכל החיים ואת הכסף שלי אתן לילדים שיתחלקו ביניהם. תחרטי את זה אצלך במוח".

במקרה נוסף איים שוטר מג"ב שנושא עימו נשק מסוג M16 על אמו, ואף תקף אותה בחניקה משום שכעס שהמקלחת בביתה לא הייתה בשימוש עקב שיפוץ בבית והאם שלחה אותו להתקלח במקווה סמוך.

השוטר איים שיהרוג אותה, את אחותה, את בתה ואת בנותיה, וייכנס לכלא. במקרה אחר השליך הנאשם שולחן ברזל על מצחה של אמו וגרם לה לחבלה.

אירוע נוסף שנחקר על ידי מח"ש ולגביו הוטל צו איסור פרסום כולל מקרה שבו שוטר היכה את אשתו ההריונית ואיים על חייה.

המח"ש הגישו לאחרונה גם כתב אישום נגד שוטר ממחוז צפון שייחסו לו עבירות של תקיפה, פציעה ואיומים על בת זוגו לשעבר. מכתב האישום עולה כי השוטר שלף סכין ואיים להרוג את המתלוננת שניסתה להתגונן מפניו ונדקרה בשל כך מספר פעמים בידיה. 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "האירועים המדוברים מוכרים למחלקת משמעת ומטופלים במישור המנהלי, בשקילת הוצאה לחופשה כפויה או סיום שירות. כל מקרה יבחן לגופו בהתאם לחומר הראיות בתיק. משטרת ישראל תוקיע כל התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם החוק ועם נורמות הערכים אשר מצופות משוטר בארגון".