הדיונים בתיקי האלפים של משפט יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התחדשו הבוקר (שני), ומי שמעיד הוא בועז סטמבלר - שהיה דוברו של נתניהו בהיותו ראש הממשלה, ומנהל לשכת הפרסום הממשלתית עד שפרש לאחרונה מתפקיד זה. עדותו של סטמבלר לא צפויה להיות ארוכה, והוא עצמו צפוי לשפוך אור על היחסים שבין תקשורת ופוליטיקה בלשכת נתניהו.

"עבדתי במשרד האוצר... הציע לי להצטרף לצוות של נתניהו, ניר חפץ פגש אותי, דיבר איתי, לאחר הבחירות, הקמת הממשלה, נתניהו הציע לי להכנס איתו ללשכה. תפקידי היה להיות אחראי על כל מערך התקשורת, פרוקיטים, לייעץ, לתכנן, להוציא לפועל פעילות תקשורתית יומית", פתח סטמבלר את עדותו.

בהמשך העיד סטמבלר: "כשהחלו החקירות היועצת המשפטית הנחתה אותי שאני לא עוסק בחקירות". סטמבלר העיד כי לא לקח חלק בניסוח התגובה המפורסמת של נתניהו לתוכנית "עובדה": "לא עסקתי, רה"מ העדיף שאני לא אטפל, כי ידע מה הסגנון שאני מעדיף או מקובל עלי".

עוד הוסיף על מעורבותו של נתניהו בניסוח תגובות: "הוא עובר עליהן, לא כותב. גורם תחתיי כותב, אני עובר עליהן ומביא לאישורו. לאחר מכן אני בודק בכל מדיה אם היה בעמוד הראשיים". לשאלה עד כמה נדירות היו הפניות למנכ"לי חברת החדשות, השיב: "לא שכיח, קורה".

כשנשאל למי פנה בנוגע לפרסומים בוואלה!, השיב: "אילן ישועה, מנכ"ל וואלה. הבנתי שבוואלה אפשר לקצר הליכים דרך אילן ישועה. לוודא שהכותרת תהיה כמה שאנחנו מבקשים, שהמיקומים יהיו בולטים. לעיתים נדירות שמעתי את שי או ניר מדברים עם אילן, מסתמסים עם אילן ישועה". בין היתר נחשף כי ישועה סימס לסטמבלר: "מהיום כל מה שאתה שולח למערכת עדכן אותי במקביל. לפי החלטת הבוס אני אתפקד כעורך אחראי".

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר בבית המשפט (צילום: שלו שלום/TPS)
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר בבית המשפט (צילום: שלו שלום/TPS)

עוד הוצגה התכתבות בין סטמבלר וישועה בעקבות כתבה ביקורתית כלפי נתניהו שהופיע בוואלה. "עלתה אצלכם כתבה ראשית על הכישלון המוחלט של נתניהו והגרעין. עם ״סופרלטיבים״ מוגזמים ביותר ולא מדויקים. תוצאות דלות, לא הותיר רושם כשלון מוחלט", כתב סטמבלר. "עוד דקה יורד למטה ומוציאים את המילה כישלון. תוך שעה יעוף פנימה", השיב ישועה. כשנשאל איך הרגיש עם הפניות לישועה, השיב סטמבלר: "זה לא היה לי נעים. לא הייתי רגיל לאופי כזה של עבודה. זה לא נעים כל הזמן להיות בדרישות. הדברים האלה לא מקובלים בדר"כ בעולם התקשורת, שאתה פונה ועולה בדרג הסמכויות - והם משנים".

עוד נזכר סטמבלר באייטם ספציפי שחשוב היה לנתניהו יפורסם בוואלה: "איזה סקר בארה"ב על 10 האישים המפורסמים בארה"ב, שנתניהו היה באחד המקומות הראשונים. היה חשוב לנו שזה ייכנס". עוד הוסיף כי פנה לישועה "כאשר היו כתבות שהעובדות לא היו נכונות, או פרשנות שהיא לא לטעמי. לא כל פעם הוא הצליח לעזור, אבל היה קשב". עם זאת, סייג סטמבלר את דבריו ואמר: "הסיקור המדיני של נתניהו בוואלה היה עוין, הפוליטי קצת יותר עוין מאוהד, היריבים הפוליטיים סוקרו באהדה".

לאחר מכן יגיעו לדוכן העדים שי חייק, שהיה הדובר הפוליטי של נתניהו, דנה נויפלד, שהייתה היועצת המשפטית של משרד התקשורת, וכן עד המדינה שלמה פילבר, שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת. בעצם היותו עד מדינה, העיניים צופות אל עדותו של פילבר, אולם גם עדותה של נויפלד צפויה לשפוך אור על לחצים, לכאורה, אם הופעלו כאלה, לקידום ענייניה של חברת בזק במשרד.

המשך דיוני ההוכחות נערך בשלב זה בכישלון המגעים בין צמרת אכיפת החוק לבין נתניהו, על הסדר הטיעון האפשרי שנחשף לראשונה על ידי עיתונאי "מעריב" בן כספית.

סכום התרומות שנאסף על ידי תומכיו של נתניהו באמצעות קמפיין מימון המונים לצורך ניהול המשפט מגיע כבר ל־3,911,895 שקל, אולם כלל לא ברור אם יו"ר האופוזיציה יוכל להשתמש בכסף הזה. בימים האחרונים נפוצו שמועות לפיהן הכסף יועבר כתרומה לניצולי שואה, אולם יוזם הקמפיין העיתונאי ינון מגל הכחיש וכתב בטוויטר: "פייק. הכסף מיועד אך ורק להגנה המשפטית על נתניהו". נתניהו עצמו הגיב לשמועות וכתב: "לא התערבתי בקמפיין הגיוס המרגש שיזם ינון מגל וגם לא ביקשתי להפסיק אותו".

בהמשך, נשאל סטמבלר: "הוצג לך שהודעות הדוברות הן סטנדרטיות, בנאליות, תיארת קבוצת כתבים שאתה מעביר בה הודעות. אם ההודעות האלה סטנדרטיות, למה היה צריך לשלוח אותן גם למר ישועה, למנכ"ל?". הוא השיב כי "אם הייתי שולח למר ישועה, כמעט בטוח שזה ייכנס. גם לכתבים סביר שזה היה נכנס, אבל ישועה זה היה יותר בטוח". כשנשאל האם שלח את הדברים גם לגולן יוכפז מחדשות 10, לאבי ויס מחדשות 2, השיב בשלילה.