בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך היום (רביעי) בחמישה ימים את מעצרן של אם ובתה, החשודות בהתעללות קשה בפעוטות במעון אותו ניהלו. אחד המקרים שעלו בדיון היה זה של פעוט שהיה הפוך בטרמפולינה, עם הראש למטה, למשך 13 דקות. השופטת, דורית נוי סבן, נעתרה לבקשת סניגורן של החשודות ועיכבה את פרסום שמותיהן ושם המעון עד לערר שתגיש המשטרה. 


מראות קשים ובלתי נתפסים: פרטים חדשים על ההתעללות במעון בפתח תקווה

סנגורם של החשודות, עו"ד קובי סודרי, אמר בדיון: "אכן קיים חשד סביר, אך חלקן שונה. הן היו מודעות לחקירה ולא עשו שום פעולה לשיבוש החקירה. הן שיתפו פעולה בחקירה ונתנו הסברים מלאים. שתיהן נעדרות עבר פלילי ולא עלו נגדן טענות כאלה בעבר".

נציג המשטרה אמר בדיון כי "מדובר באירוע חמור. שתי החשודות הזניחו בצורה קשה ואף הכו ילדים ממש קטנים. אני מציג לבית משפט סרטונים בהם רואים אלימות כלפי הילדים".

החשודות בבית המשפט (צילום: אלון חכמון)
החשודות בבית המשפט (צילום: אלון חכמון)

השופטת דורית נוי-סבן קבעה כי "לפי החשד, מנהלת המעון ובתה הגננת נקטו באלימות כלפי פעוטות שהיו תחת השגחתן. עיינתי בחומר החקירה וצפיתי בסרטונים ואני קובעת שקיים חשד סביר. מעשיהן של החשודות מקימים עילת מעצר של מסוכנות, מהעובדה כי המעשים בוצעו כלפי פעוטות רכים בשנים שהיו תחת השגחתן".

נציג המשטרה טען עוד במהלך הדיון כי "מנהלת המעון אמרה בחקירה שהיא הייתה עדה לאלימות מצד בתה כלפי הילדים ולא מנעה אותם. זה גם מעשה חמור כשלעצמו"