הותר לפרסום: בתום חקירה סמויה, משטרת ישראל עצרה לחקירה ארבעה חשודים שלפי החשד ביצעו עוקץ מתוחכם כלפי מאות אזרחים יוצאי חבר העמים מרחבי הארץ. במהלך הפשיטה הבוקר (שני) על בתיהם של החשודים, בני 30-40 מבת ים, בת ים, ראשון לציון וחולון נתפסו ממצאים רבים, בהם עשרות כרטיסי אשראי, שלושה רכבים, משאית, קטנוע, עשרות אלפי שקלים במזומן ואקדח "אייר סופט".
 
הפרשייה התנהלה עד כה באופן סמוי תחת צו איסור פרסום גורף וכונתה בשם "עקיצה בהפקדה", וחקירתה החלה לאחר שבמהלך החודשים האחרונים זיהו חוקרי המשטרה במרחב לכיש עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים, מהם נלקחו בעורמה על ידי החשודים עשרות ומאות אלפי שקלים בדפוס פעולה דומה ומתוחכם.

מהחקירה הסמויה עלה החשד כי לכל אחד מהחשודים ישנו תפקיד מוגדר בכנופייה וכי הם פעלו באופן נרחב בכלל חלקי הארץ. עד כה הצטברו במשטרה מעל 100 תלונות נגדם, ובמשטרה חושדים כי ישנם מאות נעקצים נוספים שטרם הבינו כי נעקצו או הגישו תלונה. 

לפי החשד, החבורה פעלה בדפוס הפעולה הבא: בשלב הראשון, הקורבן מקבל שיחת טלפון ובה עבריין המתחזה לעובד בנק או חברת אשראי, ומזהיר את הקורבן מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי.

בשלב השני, בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית לכאורה מחברת האשראי או הבנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, הדורש ממנו את פרטיו המזהים כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה, באמתלה של ניסיון לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו.

עם הפרטים שסופקו על ידי הקורבן מוקמת הלוואה בשמו. במקרים אחרים, נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף לחשבון 'האשראי החדש' שנופק לו ע"י חברת האשראי.

בשלב השלישי, הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם שמגיע לפגוש בו. או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל, וזאת באמצעות עמדות ציינג'ים או 'מזומן בזמן' הפרוסות במקומות שונים בארץ.

לפי החשד, השיחות המתחזות התקבלו ממספרי טלפון שהתחזו למספרים של חברת האשראי, הבנק או תחנת המשטרה.

כאמור, הבוקר עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות המשטרה של מרחב לכיש, בהם יס"מ לוחמי מג"ב ויחידות מחוזיות על בתיהם של החשודים, שם נתפסו ממצאים בהם עשרות כרטיסי אשראי, 3 רכבים, משאית, קטנוע, עשרות אלפי שקלים במזומן ואקדח "אייר סופט".